כתב "מוות ליהודים" עם תמונה של טנק שרוף - ושוחרר ממעצר

בית משפט השלום בתל-אביב הורה על שחרורו של אשרף סלומאן, פלסטיני שוהה בלתי חוקי בישראל ■ השופט איתי הרמלין: "במדינה דמוקרטית המקדשת את חופש הביטוי, אין מקום למעצרם של אנשים בשל התבטאויות"

משטרת ישראל ביקשה להאריך את מעצרו של פלסטיני שוהה בלתי חוקי, שפרסם בפייסבוק את הכתובת "מוות ליהודים" לצד תמונה של טנק שרוף, אך בית משפט השלום בתל-אביב הורה על שחרורו מהמעצר.

השופט איתי הרמלין ביקר בהחלטתו את המשטרה, וציין כי "התרשמתי שגם מעצרו של החשוד, אשרף סלומאן, על שהייה בלתי חוקית בישראל נובע מהדברים שנטען שהוא כתב בפייסבוק".

לדברי השופט הרמלין, "מדובר בתקופה של מתח ביטחוני וחברתי, שמשלהבת את היצרים וגורמת לאנשים להתבטא לעתים בתוקפנות ותוך פגיעה ברגשות הזולת. עדיין, במדינה דמוקרטית המקדשת את חופש הביטוי אין מקום למעצרם של אנשים בשל התבטאויות בלבד, כל עוד לא מדובר בשידול לביצוע עבירה או בקריאה מובהקת לפגוע באחר".

לדברי השופט, הוא התרשם כי במקרה הזה מדובר לכל היותר בהתבטאויות בעלמא, שהן פרי של התלהטות היצרים הכללית והמצערת.

יצוין כי הרמלין מונה רק לאחרונה לשיפוט, אחרי שנים בהן עבד כסנגור. הוא ייצג נאשמים מטעם הסנגוריה הציבורית ובאופן פרטי ולימד כמורה באוניברסיטת תל-אביב ובמרכז האקדמי למשפט ולעסקים. בין היתר הוא ייצג את רומן זדורוב שהורשע ברציחתה של הילדה תאיר ראדה.