70% מוכנים לשלם עוד כ-100 א' ש' על דירה עם ממ"ד

לפי מחקר שנערך על ידי מכון פאנלס עבור חברת אלדר שיווק נדל"ן, 74% מכלל תושבי ישראל היו מוכנים לשלם תוספת מחיר עבור דירה הכוללת ממ"ד ■ באזור הדרום,75.7% מוכנים לשלם תוספת של עד 100 א' ש' לרכישת דירה עם ממ"ד

תוכנית נדלן- דירות ב"ש / צילום: תמר מצפי
תוכנית נדלן- דירות ב"ש / צילום: תמר מצפי

מבצע "צוק איתן" ברצועת עזה שמלווה באלפי רקטות שמשוגרות לעבר ישראל העלו את המודעות ואת הביקוש לממ"דים. כך עולה ממחקר שנערך על ידי מכון פאנלס עבור חברת אלדר שיווק נדל"ן. המחקר מעלה כי במידה והיו מציעים לנשאלים שתי דירות זהות, אחת עם ממ"ד ואחת בלי ממ"ד, 74% היו מוכנים לשלם תוספת עבור דירה עם ממ"ד, כאשר לפחות כ-70% היו מוכנים לשלם תוספת של עד 100 אלף שקל עבור דירה הכוללת ממ"ד.

מהמחקר עולה עוד כי באזורים שבהם איום הרקטות הוא גדול יותר, כך גם גדלה המוכנות של התושבים לשלם סכומים גבוהים עבור דירה הכוללת ממ"ד. כך למשל, באזור הדרום 75.7% מוכנים לשלם תוספת של עד 100 אלף שקל לרכישת דירה עם ממ"ד. באזור הצפון מדובר על 83% ובמרכז הארץ 66.4%.

מפילוח האוכלוסייה שמתגוררת בדירות ללא ממ"ד עולה כי 66% מהם משתכרים מתחת לממוצע. בנוסף, נמצא כי בתל אביב רק 25% מהנשאלים מתגוררים בבית עם ממ"ד. במרכז הארץ מדובר על 51%, בצפון 42% ובאזור הדרום, הסובל בעשור האחרון מירי רקטות כבד, רק 61% מהנשאלים מתגוררים בבית עם ממ"ד.

לדברי רוני כהן, מנכ"ל חברת אלדר: "בניגוד למבצע עמוד ענן או למלחמת לבנון השנייה כיום גם אזור המרכז נכנס למפת היישובים החשופים לירי טילים. התוצאה היא יותר מודעות ורצון להתגורר בדירה עם ממ"ד. אני מעריך שבשל המבצע בעזה וחוק המע"מ יותר רוכשי דירות יעדיפו לרכוש דירה חדשה".