דיווח: האקרים גנבו מסמכים רגישים של כיפת ברזל ב-2011

הבלוג "krebs on security" דיווח לאחרונה על פריצות למערכות של חברות אלישרא, תע"א ורפא"ל וגניבת מסמכים רגישים בשנים 2011-2012 ■ נגנבו גם חומרים על "החץ", רכבים לא מאוישים ומערכות אחרות בפיתוח ■ תע"א: לא נגנבו חומרים רגישים

עמוד ענן / צילום: רויטרס
עמוד ענן / צילום: רויטרס

האקרים פרצו למערכות מחשב של 3 חברות ביטחוניות ישראליות וגנבו חומרים רגישים הקשורים למערכת "כיפת ברזל" בשנים 2011-2012 - כך דיווח לאחרונה הבלוג "krebs on security". בתע"א דוחים את הדיווח על גניבת מידע רגיש.

לפי הדיווח, המתבסס גם על מידע מחברת Cyber Engineering Services, הפריצות אירעו בין ה-10 באוקטובר 2011 ל-13 באוגוסט 2012 והן ממחישות את הסכנה בתקיפות סייבר ובאבטחת מידע.

3 החברות עליהן מדובר הן אלישרא, תע"א ורפא"ל.

הבלוג מציין כי נגנבו "כמויות גדולות מאוד" של מסמכים הקשורים לא רק לכיפת ברזל אלא רק למערך ההגנה מפני טילים ארוכי טווח "החץ", רכבים צבאיים לא מאוישים (UAV), טילים בליסטיים ומערכות טכנולוגיות אחרות הנמצאות בפיתוח.

ג'וסף דריזל, מייסד CyberESI, ציין כי ככל הנראה מדובר בהאקרים סינים שחיפשו חומרים הקשורים למערכת כיפת ברזל. הוא הוסיף שבין החומרים שנגנבו נמצא גם מסמך בן כ-900 עמודים על פרויקט "החץ 3" ובו סכמות ופרטים טכניים על טיל היירוט המתקדם.

לדבריו, נגנבו יותר מ-700 קבצים בגודל כולל של 762 מגה לפחות. עוד נטען כי ההאקרים גנבו והעתיקו מיילים של מנהלים בכירים באלישרא, כולל המנכ"ל וסמנכ"ל טכנולוגיות ראשי.

בבלוג מציינים כי ברפא"ל ואלישרא לא הגיבו לפניותיהם ואילו בתע"א מסרו כי מדובר ב"חדשות ישנות" ושננקטו צעדים מתאימים כדי למנוע פריצות דומות בעתיד.

מתע"א נמסר היום בתגובה: "התעשייה האווירית מוסרת בהמשך לפרסומים כי הידיעות על זליגת מידע רגיש אינן נכונות. הפרסומים מתייחסים לניסיון חדירה לרשת האינטרנט האזרחית והלא-מסווגת בחברה שאירעה כביכול לפני מספר שנים. מערכות ההגנה על המידע של התעשייה האווירית פועלות בהתאם לדרישות קפדניות ביותר וגם במקרה זה הוכחה יעילותן".