בורסות אירופה ננעלו בירידות; הדאקס צנח בכ-1.8%

ארגנטינה לא שילמה אתמול לנושיה 539 מיליון דולר ריבית ■ חששות ממשבר חובות נוסף, הפעם פורטוגל בפוקוס

בורסת אירופה / צילום: רויטרס
בורסת אירופה / צילום: רויטרס

ירידות נרשמו היום בבורסות אירופה, על רקע המשך פרסומי דוחות כספיים של חברות מובילות ודיווח כי ארגנטינה שוב לא משלמת את חובותיה. גם חששות ממשבר חובות חדש תרמים לירידות.

באירופה דווח היום כי האינפלציה בגוש האירו עמדה על 0.4% בלבד ב-12 החודשים האחרונים, לעומת צפי ל-0.5%.

אלעד שמש האסטרטג הראשי של Colmex בית השקעות, מציין כי "השווקים בארה"ב מציגים נתוני מאקרו מעודדים לקראת נתון האבטלה הקריטי מחר. יחד עם זאת אירופה אינה מציגה את החוסן האמריקאי כאשר ניתן לסמן עליה במפלס הפחד בשווקים המובילים ביבשת הנגועה מכשירי חוב רעילים. אסטרטגית, אחת מהנחות היסוד שאלמלא החוסן האמריקאי המדדים המובילים באירופה היו סופגים ירידות שערים חדות. בחדרי העסקאות ניתן לזהות המשך ביקוש עולה למכשירי גידור בינוניים בעיקר על המדדים באירופה יחד עם עלייה בפרמיית הסיכון אשר מזכירה לנו כי בעיית החוב הרעיל באירופה לא נפתרה, אלא רק ירדה מסדר היום. חשוב מאוד לשמור על רכיב מזומן בתיק ההשקעות".

היום דווח כי ארגנטינה לא שילמה אתמול (ד') לנושיה 539 מיליון דולר ריבית, וכעת נותרת השאלה האם הנושים, המחזיקים באג"ח ממשלתיות בהיקף 29 מיליארד דולר, ידרשו פירעון מיידי. סוכנות הדירוג S&P הורידה את דירוג החוב של המדינה ל-Selective Default, כלומר מצב שבו מדינה אינה מחזירה חוב לחלק מנושיה.

מניית רויאל-דאטץ'-של עלתה לאחר שענקית האנרגיה דיווחה על רווח של 5.1 מיליארד דולר ברבעון האחרון לעומת רווח של 2.4 מיליארד דולר ברבעון המקביל אשתקד.

מנגד, מניית אדידס צנחה לאחר שהחברה פרסמה אזהרת רווח.

בורסות אסיה נסחרו היום (ה') במגמה מעורבת בהמשך לנעילה במגמה דומה בוול סטריט אמש, ועל רקע ירידות בחוזים העתידיים בארה"ב לקראת המסחר היום. מניות האלקטרוניקה בהובלת סמסונג נחלשו.

בורסת סיאול מתרחקת מהשיא של 3 שנים שרשמה לאחרונה, כשמניית סמסונג (סימול 005930.KS בבורסת סיאול) משכה אותה למטה. יצרנית הסמארטפונים דיווחה על רווחים שלא עמדו בצפי האנליסטים בשוק על רקע התחרות עם אפל ויצרניות סיניות.

בוול סטריט המדדים סיימו בין ירידה של 0.2% לעלייה של 0.4% על רקע נתונים חשובים מזירת המאקרו ולאחר הודעת הפדרל ריזרב על צמצום נוסף של רכישות האג"ח. הפדרל ריזרב הודיע אתמול על עוד קיצוץ של 10 מיליארד דולר ברכישות האג"ח שלו ל-25 מיליארד דולר בחודש. בכירים בבנק ציינו כי "הכלכלה התאוששה ברבעון השני", אולם הפד' עדיין צופה קשיים משמעותיים בשוק העבודה.

מניית Singapore Airlines ירדה במסחר לאחר דוחות מאכזבים. מנגד מניית מיצובישי עלתה בטוקיו לאחר שדיווחה על תוצאות שעקפו את התחזיות המוקדמות.