מניית היום: מזנקת 20% לאור חתימת הסכם שת"פ עם מרק

קדימהסטם דיווחה כי חתמה על הסכם שיתוף-פעולה עם חברת מרק לביצוע סריקת תרופות בתחום מחלות נוירודגנרטיביות לטרשת נפוצה

יוסי בן יוסף / צילום: Studio-One
יוסי בן יוסף / צילום: Studio-One

קדימהסטם מרכזת עניין רב היום (א') ברקע דיווח כי חתמה על הסכם שיתוף-פעולה עם חברת מרק לביצוע סריקת תרופות בתחום מחלות נוירודגנרטיביות לטרשת נפוצה, ומחלות נוירודגנרטיביות פוטנציאליות נוספות.

קדימהסטם תשתמש בפלטפורמה הייחודית שלה עבור מרק סרונו, החטיבה הביופארמצבטית של מרק, לסריקת חומרים חדשים כתרופות פוטנציאליות.

קדימהסטם פיתחה טכנולוגיות להתמיינות תאי גזע לאוליגודנדרוציטים, תאים הנדרשים ע"י המוח כדי ליצור מיאלין, הבידוד של סיבי העצבים. במחלת הטרשת הנפוצה, אוליגודנדרוציטים נהרסים ע"י מערכת החיסון. לקדימהסטם יש גם יכולת לייצור אסטרוציטים מתאי גזע. אסטרוציטים הינם תאי תמך אשר נמצאו מעורבים במחלות נוירודגנרטיביות.

עם חתימת החוזה, מרק תשלם לקדימהסטם סכום ראשוני, ותשלומים נוספים יועברו בתלות בעמידה באבני דרך שנקבעו. העסקה עולה בקנה אחד עם האסטרטגיה של קדימהסטם לייצר הכנסות בטווח הקצר ולהדק קשרים עם חברות פארמה בינלאומיות גדולות לפרויקטים של סריקת תרופות.

מנכ"ל קדימהסטם יוסי בן יוסף ציין כי "שיתוף-הפעולה עם מרק מחזק את הקשר הפורה בין החברות ומהווה הבעת אמון בקדימהסטם והטכנולוגיה החדשנית שלה. העובדה שבתקופה האחרונה חתמנו על חוזה לסריקת תרופות עם ענקית תרופות נוספת מעידה על החוזקה המדעית והבשלות של הטכנולוגיה שלנו. זה משקף הבנה גוברת שביכולתנו לספק תוספת משמעותית לתהליך פיתוח תרופות ולקיצור זמני הפיתוח שלהן".