כתבת "וואלה" נעצרה לאחר שתיעדה שוטרים בהפגנה

שוטרים הפילו לרצפה את גלי גינת, החרימו לה את הסלולר ומחקו משם קבצים - וטענו לאחר מכן שהיא היכתה שוטר ■ ארגון העיתונאים: "פגיעה בחופש העיתונות"

גלי גינת / צילום מסך
גלי גינת / צילום מסך

כמיטב המסורת בשבועות האחרונים של מבצע "צוק איתן", גם אתמול (שבת) התאספה קבוצה של אנשי שמאל כדי להפגין על רקע הלחימה בדרום. כתבת המשפט של אתר "וואלה", גלי גינת, הגיעה אתמול בערב לכיכר רבין כדי לסקר את ההפגנה, שהייתה יחסית רגועה מההפגנות הקודמות בשבועות האחרונים, אך לרוע מזלה סיימה את האירוע דווקא בתחנת המשטרה.

במהלך ההפגנה גינת זיהתה מפגינה ששרויה על הרצפה, כששוטרים בועטים בה. היא צילמה את המקרה, וכשנשאלה מי היא, הסבירה שהיא כתבת של "וואלה". אחד השוטרים, לטענתה, נקט באלימות, מה שהשאיר לה סימנים כחולים על הגוף, ואמר לה שהיא עצורה. בנוסף, לקחו לה את המכשיר הסלולרי, ומחקו את הסרטון שהיא צילמה.

גינת נלקחה למעצר בתחנת המשטרה בגלילות, שם עוכבה לחקירה בת 4 שעות ושוחררה בערבות, לאחר שנטען כי היא היכתה שוטר.

ראש מחלקת החדשות ב"וואלה", אבירם אלעד, אמר כי באתר מנסים לאתר סרטון אחר שמתעד את הכאת המפגינה בהפגנה אתמול, כשהסרטון היחיד שיש בידם הוא של כמה רגעים לפני שהמפגינה נחבלה והוכתה.

מהמשטרה נמסר בתגובה: "העיתונאית נעצרה לאחר שסירבה להתפנות למרות מספר בקשות שהופנו ישירות אליה בזמן שהיא לוקחת חלק במהומה. העיתונאית הפריעה לשוטרים במילוי תפקידם ואף תקפה ובעטה בהם. מכשיר הטלפון שהיה ברשותה נלקח, כמו ליתר העצורים בעת עלייתם לניידת, והוכנס לשקית פקדון אטומה, כפי שנוהגים בכל עצור. מבדיקה שנערכה לא נמחקו שום קבצים, ועדיין עומדת לרשותה הזכות להתלונן אם היא עומדת על טענותיה. כמו כן, ההליך החקרתי והמשפטי כנגדה יימשך בכפוף לתשתית הראיות בתיק".

"פגיעה בחופש העיתונות"

מארגון העיתונאים נמסר בתגובה: "ארגון העיתונאים מוחה בחריפות על מעצרה של כתבת וואלה גלי גינת אתמול, בזמן שסיקרה הפגנה נגד המבצע הצבאי שהתקיימה בתל-אביב. גינת הגיעה למקום מתוקף תפקידה וסיקרה את ההפגנה ואת מעצרם האלים של מספר מפגינים, כששוטרים החליטו לעצור אותה, ככל הנראה בשל עצם פעולת הצילום.

"על אף שמדובר בעיתונאית, ועל אף שהשוטרים ידעו זאת, הם לא נמנעו מהמעצר, ממחיקת חומרים על הטלפון של גינת, מהחזקתה בתחנת המשטרה למשך שעות ומהחתמתה על תנאים מגבילים כתנאי לשחרורה.

"אירוע זה מצטרף לסדרה של פגיעות של המשטרה בחופש העיתונות מהתקופה האחרונה, שכוללת מעצר עיתונאים, זימון עיתונאים לחקירות בניסיון להוציא מהם מידע על מקורותיהם, מניעת גישה להפגנות מעיתונאים, ירי על עיתונאים ועוד. אין שום הצדקה למעצר של אדם רק מכיוון שתיעד אלימות משטרתית, ועל אחת כמה וכמה כשמדובר בעיתונאית שעושה את עבודתה למען הציבור".