ביהמ"ש: לחשוף את פרטי ההלוואות של בנק הפועלים לנוחי דנקנר

התיר לבעל מניות פרטי בבנק לעיין במסמכים הנוגעים להלוואות שניתנו לחברה הפרטית טומהוק של דנקנר ע"י הבנק, בהיקף 150 מיליון שקל ב-2009 ו-2011

נוחי דנקנר  / צילום: דרור עינב, וואלה
נוחי דנקנר / צילום: דרור עינב, וואלה

‎‎הביקורת הציבורית שנמתחה על המערכת הבנקאית בעקבות מתן הלוואות נדיבות ללא ביטחונות לנוחי דנקנר, לשעבר בעל השליטה באי.די.בי, רשמה לאחרונה הישג.

‏שופט בית המשפט המחוזי, חאלד כבוב, מי שמנהל בימים אלה את התיק הפלילי נגד דנקנר, קבע כי על אף התנגדותו של בנק הפועלים, יוכל ישעיהו נשר, בעל מניות פרטי בבנק, לעיין במסמכים הנוגעים להלוואות שניתנו לחברה הפרטית טומהוק של דנקנר (שבאמצעותה שלט באי.די.בי) על-ידי הבנק, בהיקף של 150 מיליון שקל בשנים 2009 ו-2011. עוד קבע השופט כי מסמכים אלה יהיו חסויים בפני צד שלישי.

‏‏‏החלטתו של כבוב יכולה להפוך לתביעה נגזרת נגד מספר נושאי משרה בבנק שכיהנו בוועדות האשראי. את נשר מייצג משרד עורכי הדין אופיר נאור ורנן גרשט.

‏למרות שהבנק ניסה לרתום את עקרון החיסיון הבנקאי להתנגדותו לחשוף את המסמכים הרלוונטיים, טען כבוב כי "חיסיון בנקאי אינו חיסון מוחלט". לכך הוסיף כי מצא שהמסמכים שהועברו לעיונו "מקיימים תשתית ראייתית ראשונית המצדיקה העברתם למבקש".

‏כעת יבקשו עורכי הדין אופיר נאור ורנן גרשט להוכיח כי ההלוואה שנתן פועלים לדנקנר ללא ביטחונות ראויים, מעידה כי זו ניתנה בשל מערכת היחסים האישית שבין בעלי המשרה בבנק לטייקון לשעבר. ‏‎‎‏