מומחים טוענים: אלה 20 הבירות הכי טעימות בעולם

שני מומחים מאוניברסיטת סטנפורד ערכו מחקר בנושא טעמים ומצאו את הבירות הכי טעימות בעולם ■ הנה הרשימה

בירה של אנהייזר - בוש / צילום: בלומברג
בירה של אנהייזר - בוש / צילום: בלומברג

לרגל יום הבירה הבינלאומי, באתר "ביזנס אינסיידר" מפרסמים את המידע שאספו 2 מומחים מאוניברסיטת סטנפורד שערכו מחקר בנושא טעמים ומצאו אילו בירות הכי טעימות בעולם. לאחר יותר מ-3 מיליון טעימות, ריכזו המומחים רשימה של הבירות הטובות בעולם, כפי שפסקו גולשי וטועמי אתר RateBeer. התוצאות לפניכם:

■ Stone's Imperial Russian Stout - שהשם לא יטעה אתכם; המבשלה נמצאת בקליפורניה והיא זכתה ל-4.215 כוכבים מתוך 5. הטעם של הבירה עשיר ויש בו ארומה של קפה ואניס.

■ Bell's Batch 7000 Ale - המבשלה הזו ממישיגן קיבלה 4.226 כוכבים. מדובר בבירה כהה עם טעמים של וניל וקרמל.

■ Bell's Hopslam Ale - קיבלה 4.229 כוכבים. המבשלה השתמשה ב-6 סוגים של כשות לייצר את הבירה הזו ויש לה טעם פירותי.

■ 3 Fonteinen's Schaerbeekse Kriek - הבירה הבלגית הזו קיבלה 4.236 כוכבים. יש לה גוון אדום וטעם של דובדבן.

■ Hürlimann's Samichlaus - בירה כהה מציריך שקיבלה 4.239 כוכבים. מדובר באחת הבירות החזקות בעולם עם 14% אלכוהול ומיוצרת פעם בשנה - ב-6 בדצמבר - בטירה ב-Upper Austria ומיושנת במשך 10 חודשים.

■ Hair of the Dog's Fred from the Wood - המומחים העניקו לה 4.241 כוכבים. הבירה מיוצרת בפורטלנד שבאורגון (ארה"ב), מיושנת במשך 6 חודשים ויש לה נגיעות טעמים של טבק ועץ.

■ Deschutes Brewery's The Abyss - גם המבשלה הזו נמצאת באורגון וקיבלה 4.243 כוכבים. מדובר בבירה רוסית כהה שזכתה בכמה פרסים בארה"ב בשל טעמה הטוב.

■ Surly's Darkness - עוד בירה רוסית שקיבלה 4.254 כוכבים. המבשלה נמצאת במינסוטה. מדובר בבירה כהה עם טעם של שוקולד ו-9.8% אלכוהול. היא מיוצרת רק בחודש אוקטובר.

■ Westvleteren's Extra 8 - הבירה הזו נמכרת בבקבוק כהה וללא תווית. זכתה ל-4.267 כוכבים ע"י המומחים. היא מיוצרת ע"י נזירים ב-Trappist Abbey of Saint Sixtus בבלגיה ונמכרת בכמויות קטנות בדלתות המנזר.

■ Russian River's Supplication - קיבלה 4.275 כוכבים. היא מיושנת בחביות למשך שנה עם דובדבנים ונמכרת בטעמים שונים.

■ Hair of the Dog's Adam - הבירה הזו מיוצרת בפורטלנד וקיבלה 4.277 כוכבים. מדובר בשחזור של בירה היסטורית מדורטמונט, גרמניה.

■ Goose Island's Bourbon County Stout - זכתה ל-4.283 כוכבים. המבשלת נמצאת בשיקגו ומיישנת את הבירה במשך שנתיים בחביות בנות 18 שנה. שיעור הכוהל בנפח - 13%.

■ Russian River's Temptation - קיבלה 4.284 כוכבים. מיוצרת בקליפורניה ומיושנת במשך 9-15 חודשים.

■ Russian River's Pliny the Elder - לבירה הזו יש טעמים בשילוב של הדרים, עץ אורן וכשות טריים והיא זכתה ל-4.289 כוכבים.

■ Founders Brewing Co.'s KBS - הבירה הזו מיוצרת במישיגן וקיבלה 4.29 כוכבים. היא מבושלת עם קפה ושוקולד ויש לה טעם עשיר.

■ Three Floyds Brewing's Dreadnaught Imperial IPA - הבירה הזו מיוצרת באינדיאנה וקיבלה 4.3 כוכבים. יש לה טעמים מורכבים הכוללים מנגו ואפרסק כדי למנוע ממנה להיות מרה מדי.

■ Bell's Expedition Stout - מיוצרת במישיגן וקיבלה 4.34 כוכבים. מדובר בבירה כהה וארומה של קפה קלוי עם טעם מתקתק.

■ AleSmith's Speedway Stout - מבושלת בסן דייגו וקיבלה 4.372 כוכבים. עם 12% אלכוהול, הבירה הזו מבושלת עם קפה שמקנה לה יותר חוזק.

■ Three Floyds Brewing's Dark Lord Russian Imperial Stout - בירה רוסית שמבושלת עם קפה, סירופ מתוק ודבש. היא קיבלה 4.279 כוכבים. היא נמכרת רק ביום אחד בשנה - ביום שבת האחרון של חודש אפריל. רק 6,000 בקבוקים מיוצרים מדי שנה ולקוחות נאלצים להזמין מראש במכירה מוקדמת.

■ Westvleteren's 12 - הבירה הטראפיסטית (בירת מנזרים) הכי טובה בעולם קיבלה 4.499 כוכבים. היא מבושלת ע"י נזירים ב-Trappist Abbey of Saint Sixtus ב-Westvleteren שבבלגיה. היא נמכרת רק במנזר בבקבוקים ללא תווית. מרכיבי הבירה הם שמרים, כשות, לתת, סוכר, קרמל ומים.