היום שאחרי

ערוץ 2 חייב להיגמל מתוכניות החדשות הארוכות

ייתכן מאוד שלפנינו עוד שבועות של שגרה "חצי-מלחמתית" ולפיכך בערוץ 2 מוכרחים לקבל הכרעה לאן הם הולכים מכאן. ב"קשת" עוד ניסו קצת: "האח הגדול" (בדרך-כלל אני נמנע מביקורת חריפה אך בנלית על התוכנית הזאת, בשבועות האחרונים אין לי אלא להצטרף לבון-טון: תת-רמה. משימת החייזר היא משהו שלא יאה אפילו לתוכניות ילדים), תוכנית קיציס מקוצרת. ב"רשת", חוץ משניים-שלושה "מעגלים" עם דן שילון (שכמותם כתוכנית אקטואליה), ויתרו אפילו על הניסיון. ובכן, בעוד ערוץ 10 צובר כוח בדרכו להיות מעין "ערוץ אקטואליה", בערוץ 2 צריכים לחשב מסלול מחדש, אחרת עוד נתחיל לחשוד בהם שהם מבקשים להעמיק את המשבר בכוונה, כדי להשיג הקלות רגולטריות ביום שאחרי.

מפתח אלן

"ים של אהבה", ב' 22:00, "יס 4"

נהוג לדבר על הסרט הזה שנותר, גם מקץ לא מעט שנים, מותחן בלשי-רומנטי אפקטיבי למדי, בגלל הכוכב הגדול שלו, אל פאצ'ינו. ובכן, עם כל הכבוד לפאצ'ינו, מי שבאמת עושה את הסרט הזה היא אלן בארקין. הקריירה של בארקין נראתה לפעמים מבטיחה, לפעמים מבוזבזת וסופה בחידה. קשה היה להבין האם מדובר בכישרון שלא מיצה את עצמו? בפאם פאטאל שהייתה יכולה להיות מעין סמל סקס אלטרנטיבי? על הציר שנמתח, נניח, בין מריל סטריפ לאנג'לינה ג'ולי, קשה מאוד למקם את בארקין. בשלב כלשהו נקטעה הקריירה שלה והסיפורים על חייה האישיים (אחת מפרשיות הגירושים העסיסיות של העשור הקודם), תפסו את הכותרות במקום הישגים אמנותיים. בסרט הזה היא האישה המסתורית שפאצ'ינו - החוקר שורה של רציחות סדרתיות, מתאהב בה בניגוד להוראות ולאינסטינקטים שלו. בסוף הסרט, התעלומה הבלשית נפתרת, שלא כמו השאלה מדוע הקריירה של בארקין לא התרוממה כפי שהייתה אמורה.

ארץ האפשרויות המוגבלות

"הסנדק", ב' 22:00, "הוט פריים"

מאל פאצ'ינו לאל פאצ'ינו, אבל הפעם לא בסרט בלשי סביר, כי אם ב"הסרט", אחד מציוני הדרך הקולנועיים החשובים בכל הזמנים. כמו כל יצירת מופת, נדמה שהעין לא יכולה לשבוע מ"הסנדק" (במיוחד משני הפרקים הראשונים של הטרילוגיה). פעם זה ויטו (מרלון ברנדו), פעם סאני (ג'יימס קאן), פעם מייקל (אל פאצ'ינו), וכך הלאה. מייקל קורליאונה שהופך מפרק לפרק לציר המרכזי שמחבר את כל חלקי הטרילוגיה, מתגלה כאן לראשונה: הוא בחור טוב, קצין מצטיין בוגר מלחמת העולם השנייה. לכאורה כל העולם פתוח לפניו והוא מביט על אביו בהערצה אך גם בחשש: הוא לא רוצה להיות כמוהו. אלא שכמו בטרגדיה יוונית, עם כל דקה שחולפת בסדרת "הסנדק", מתברר שככל שינסה להתנגד לו, מייקל הולך בעקבות גורלו. בסרט הזה, הראשון, הוא מתחיל כאלמוני כמעט, ומסיים כאחד הגנגסטרים הכי אימתניים בניו-יורק. מרתק כרגיל.