סומוטו מפטרת 11 עובדים בישראל כדי לצמצם הוצאות שוטפות

סומוטו, המציעה פתרונות להפצת תוכנות, צפויה לפטר כ-15% מכוח-האדם שלה הכולל 86 עובדים - על רקע רכישת חברת האינטרנט ג'ניו תמורת 34 מיליון דולר והסינרגיה בין החברות

 פיטורים / צילום: thinkstock
פיטורים / צילום: thinkstock

כשבועיים אחרי שהודיעה על רכישת חברת האינטרנט ג'ניו תמורת 34 מיליון דולר, חברת סומוטו הישראלית מפטרת עובדים כדי לצמצם בעלויות התפעול השוטפות של החברה. סומוטו, המציעה פתרונות להפצת תוכנות, צפויה לפטר כ-15% מכוח-האדם שלה הכולל 86 עובדים אחרי המיזוג (70 לפני המיזוג) - כך ש-11 עובדים בישראל יילכו הביתה.

הצמצום בכוח-האדם בישראל, בא על רקע הסינרגיה בין סומוטו לג'ניו והפלטפורמה הטכנולוגית של חברת ג'ניו המאפשרת יכולת גידול תוך שימוש בכח אדם מצומצם יחסית. סומוטו רוצה לצמצם כ-20% מעלויות התפעול השוטפות, ועושה זאת בעיקר בדרך של צמצום מערך כח האדם של החברה. לדברי החברה, הצמצום במערך כח האדם ובעלויות התפעוליות של החברה אינו צפוי להשפיע על האסטרטגיה העסקית שלה.

בן גירון, מנכ"ל סומוטו, מסר: "הסינרגיה בין שתי החברות והתשתית הטכנולוגית של חברת ג'ניו מאפשרות צמצום בהוצאות התפעול של סומוטו, בין היתר בהוצאות כח האדם והוצאות תפעוליות נוספות. מהלך זה מטרתו לתרום להמשך הצמיחה של החברה הממוזגת, תוך הכפלת קצב הכנסותיה ויצירת רווחיות משמעותית".