צניחה בהכנסות בבילון; תחלק דיבידנד גדול של 125 מ' ש'

הכנסות בבילון ברבעון המקביל: 162.9 מיליון שקל ■ הרווח הנקי צלל ל-8.7 מיליון שקל ■ עיקר הכנסות החברה בתקופת הדוח נבעו מפרסום ושיווק באינטרנט

שנית פאר-צפוני מנכ`לית בבילון / צילום: יוסי צבקר
שנית פאר-צפוני מנכ`לית בבילון / צילום: יוסי צבקר

ביטול החוזה עם גוגל ממשיך להכות בתוצאות הכספיות של בבילון : החברה דיווחה היום (ד') כי הכנסותיה ברבעון השני של השנה צנחו ל-34.5 מיליון שקל, זאת לעומת הכנסות של 162.9 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד.

בחברה מסבירים כי הקיטון בהכנסות נבע בעיקר מהירידה בהכנסות מגוגל כתוצאה מאי חידוש ההסכם, וכן מירידה בהכנסות מיאהו, בעיקר עקב ירידה בהשקעה ברכישת משתמשים חדשים. מאידך, ההכנסות הושפעו לטובה כתוצאה מגידול בפעילות החברה ממתן שירותי הפצה של תוכנות ומוצרים.

עיקר הכנסות החברה בתקופת הדוח נבעו מפרסום ושיווק באינטרנט, אשר היוו כ-86% מהכנסות החברה ברבעון. שיתוף הפעולה עם יאהו מהווה כ-60% מסך ההכנסות של החברה.

בשורה התחתונה, הסתכם הרווח הנקי של בבילון ב-8.7 מיליון שקל, בהשוואה לרווח של 40.2 מיליון שקל ברבעון השני של 2013.

במועד אישור הדוחות הכספיים, אישר דירקטוריון החברה חלוקת דיבידנד בסך של 125 מיליון שקל, בהתאם למדיניות חלוקת הדיבידנד של החברה, כאשר המועד הקובע הינו ה-19 באוגוסט.

יו"ר בבילון נעם לניר מסר כי "לאחר תהליך ארוך של בחינת החלופות שעמדו בפנינו לשימוש ביתרת המזומנים שנצברה, אנו מעריכים כי טובת בעלי המניות בעת הזו הינה חלוקת דיבידנד על פני ביצוע השקעות עתירות סיכון שאינן מידתיות לחברה. אנו ממשיכים לבחון אפיקי השקעה אפשריים באמצעות ההון הנזיל שנותר בידי החברה".

מנכ"לית החברה שנית פאר-צפוני מסרה כי "גם במהלך הרבעון השני התמקדנו בביצוע פעולות שמטרתן התאמת גודל החברה לנפח ולאופי המשתנה של הפעילות ולתמורות שחלו בענף, תוך שמירה על רווחיות. בבילון ממשיכה בשימור וחיזוק הפעילות הקיימת, יחד עם בחינת שיתופי פעולה אפשריים נוספים עבור החברה, בהיקפים העומדים בקנה אחד עם גודלה של החברה".