מזכ"ל האו"ם: לחקור את ישראל על התקיפות בעזה

מזכ"ל האו"ם ביקר בחריפות את ישראל על ההחלטה לתקוף את מתקני האו"ם ■ שגריר ישראל באו"ם רון פרושאור אמר כי "רבים בקהילה הבינלאומית נוטים לייחס לחמאס רעיונות רומנטיים של 'לוחמי חופש'. זוהי אשליה מסוכנת"

"אולי זו בקשה גדולה מדי להתייצב לצד ישראל, אבל לפחות הצניעו את הסלקטיביות המקוממת שלכם, בזמן שישראל מגנה על הערכים של כולנו", כך אמר הערב (ד') שגריר ישראל באו"ם, רון פרושאור, בכינוס מיוחד של העצרת הכללית שיזמו מדינות ערב בעקבות הלחימה בעזה.

במסגרת הדיון, מזכ"ל האו"ם באן קי מון ביקר בחריפות את ישראל וקרא להעמיד לדין את הגורמים האחראים על תקיפות מתקני האו"ם בעזה. "אלה היו תקיפות שאין מקובלות", אמר קי מון, שטען כי התקיפות שישראל ביצעה על מתקני האו"ם אינן מוצדקות גם אם חמאס שיגר מהמתחמים הללו רקטות. מזכ"ל האו"ם האשים את ישראל בהפרה בוטה של החוק הבינלאומי וביקש לפתוח בחקירה נגדה.

פרושאור ביקר בחריפות את האו"ם על כך שאינו מגנה מעשה אלימות קשים ביותר שבוצעו בחלקים אחרים בעולם בחודשים האחרונים. "אתם מתמידים בחוסר היכולת שלכם להסתכל באובייקטיביות על הסכסוך הישראלי -פלסטיני. להתמדה הזו יש תוצאות מרות. קשה לראות אותן ממגדל השן באו"ם, אבל ברגע זה מתרחשות אלפי טרגדיות בכל רחבי העולם. אני לא שומע את העצרת הזו מגנה אותן. כאשר מוסלמים הורגים מוסלמים, הנושא נעדר מהרשומות של העצרת הזו. לעומת זאת, היא יודעת להשמיע את עצמה היטב כשישראל משתמשת בזכות שלה להגן על עצמה".

פרושאור הוסיף: "אם העצרת היתה משקיעה עשירית מהאנרגיה שהיא משקיעה בחקירת ישראל, כדי לחקור את חמאס, היא היתה חושפת אינספור פשעי מלחמה מחרידים".

פרושאור סקר את אירועי הטבח והרצח של עשרות אלפי אזרחים ברחבי העולם בחודשים האחרונים, בפקיסטן, בעיראק, בסוריה, בלוב, ובניגריה, ואמר: "לרוב, אוזניי אינן מטעות אותי, וכמדומני, העצרת הזו לא גינתה את האירועים, לא קראה לכינוס מיוחד ולא קבלה החלטות בנוגע לפשעים הללו.

שגריר ישראל באו"ם המשיך ואמר כי "רבים בקהילה הבינלאומית נוטים לייחס לחמאס רעיונות רומנטיים של 'לוחמי חופש'. זוהי אשליה מסוכנת. חמאס, כמו בוקו חראם וכמו אל קאעידה וחיזבאללה בזים לערכים דמוקרטיים ומודרניים ורוצחים אזרחים. הגיע הזמן שחמאס יוכר ויוצג כפי שהוא - ארגון טרור ששואף להשמיד את ישראל על חשבון האנשים שלו. לא ייתכן שילוב של קבוצה אלימה כמו חמאס בממשלה הפלסטינית, כפי שלא ייתכן שדעא"ש ישבו בממשלה העיראקית".

"הקהילה הבינלאומית אבדה את דרכה. הארגון הזה נוסד כדי לקדם מוסר, אמת וצדק. לצערי, הוא לא עומד במשימתו", האשים פרושאור.