סקר: 42% בארה"ב מצדיקים הפעולה בעזה, 38% נגדה

עורכי סקר גאלופ: לא חל שינוי בשיעור תמיכת האמריקאים בישראל מאז 2002 ■ בסקר קודם, של "וול סטריט ג'רנל" ו-NBC, מגיע שיעור התמיכה בישראל ל-54%; התמיכה בפלסטינים – 7%

צוק איתן / צילום: רויטרס
צוק איתן / צילום: רויטרס

סקר חדש של גאלופ מראה, ש-42% מהאמריקאים מצדיקים את פעולת צה"ל בעזה; 38% סבורים שהיא בלתי מוצדקת; ו-21% אינם יודעים כיצד להשיב. לעומת זאת, כאשר הנשאלים התבקשו להגדיר את פעולות חמאס בעימות הנוכחי עם ישראל, השיבו 14% שהן מוצדקות ו-66% אמרו, שהן אינן מוצדקות. 19% לא ידעו כיצד להשיב.

הסקר נערך ב-2 וב-3 באוגוסט. עורכי הסקר מציינים, כי דעת הקהל בארה"ב כמעט לא השתנתה בסוגיה זו מאז הסקר הקודם של גאלופ, ב-22 וב-23 ביולי השנה, שמדד שאלות זהות. יתר על כן, יש "שוני מועט" בלבד בין תוצאות הסקר החדש של גאלופ לבין סקר של הארגון מ-2002, שמדד את עמדות הציבור האמריקאי לגבי עימותים בין ישראל לעזה באותה שנה.

הסקר החדש מצא, ש"אלה שמקדישים תשומת לב מרבית לסכסוך" ייטו לומר שפעולות ישראל מוצדקות.

עובדה זו, וגם העובדה שלא חל שינוי משמעותי בעמדת הציבור האמריקאי בסוגיית המעורבות הישראלית בעזה מאז 2002, מראות מראות שהנתונים משקפים את העמדות הבסיסיות של הנשאלים כלפי ישראל יותר מאשר כלפי העימותים בעזה אז ועתה, אומרים עורכי גאלופ. "כללית, האמריקאים מגלים אהדה רבה יותר לישראל מאשר לשטחים הפלסטיניים, ולכן הם ייטו לצדד בישראל, או במה שהיא עושה, כאשר הם נשאלים על כך בסקרים".

בסקר של וול סטריט ג'רנל ו-NBC, שנערך בין 28 ל-31 ביולי השנה, אמרו 54% מהנשאלים שהם אוהדים את ישראל בסכסוך הנוכחי בעזה. 7% אמרו שהם תומכים בחמאס. 39% לא ידעו כיצד להשיב.