דוחות הוט: שחיקה ברווחיות הסלולר, עלייה במנויי הטריפל

הרווח הסתכם ברבעון השני ב-37 מיליון שקל, ההכנסות ירדו קלות ל-1.016 מיליארד שקל ■ הוסיפה 2,000 לקוחות טלוויזיה לעומת הרבעון הקודם, מנויי האינטרנט ללא שינוי, עוד 5,000 מנויי טלפוניה ו-50 אלף לקוחות סלולר

אילן צחי / צלם: תמר מצפי
אילן צחי / צלם: תמר מצפי

קבוצת הוט שבשליטת פטריק דרהי ובניהולו של אילן צחי מדווחת היום (ה') על הדוחות הכספיים לרבעון השני של 2014, מהם עולה כי קבוצת התקשורת רשמה ברבעון עלייה במנויים בכל תחומי הפעילות שלה (טלוויזיה, סלולר, טלפוניה ואינטרנט) ביחס לרבעון הקודם, וירידה בכל התחומים בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד.

החברה רשמה ברבעון השני הכנסות בהיקף 1.016 מיליארד שקל, ירידה של כ-4% לעומת כ-1.057 מיליארד שקל ברבעון המקביל אשתקד. הירידה נבעה בעיקר כתוצאה מהפחתת דמי הקישוריות כתוצאה מתחילת יישום הסכם שיתוף הרשתות עם פרטנר.

הרווח הנקי של הוט הסתכם ברבעון ב-37 מיליון שקל, ללא שינוי לעומת הרבעון המקביל אשתקד. הרווח התפעולי של הקבוצה עלה ב-28% ל-136 מיליון שקל, בעיקר הודות לקיטון של 21% בהוצאות התפעול.

ה-EBITDA של הוט עלה ב-14% ל-469 מיליון שקל (כ-46% מההכנסות). במגזר הכבלים רשמה הקבוצה קיטון של כ-1% ב-EBITDA.

הוט רשמה עלייה של 2,000 לקוחות במספר מנויי הטלוויזיה שלה, ל-874 אלף לעומת הרבעון הראשון של השנה (לעומת הרבעון המקביל נרשמה ירידה של 24 אלף מנויים). מספר מנויי האינטרנט נשאר ללא שינוי על 739 אלף (ירידה של 35 אלף מנויים לעומת הרבעון המקביל). מספר מנויי הטלפוניה עלה ב-5,000 ל-685 אלף (ירד ב-1,000 לקוחות לעומת הרבעון המקביל). מספר מנויי הסלולר של הקבוצה, באמצעות החברה-הבת הוט מובייל, עלה ב-50 אלף ל-889 אלף.

למרות הגידול במספר מנויי הסלולר, שהוא מנוע הצמיחה העיקרי של החברה, ניתן לראות בבירור כי הרווחיות בפעילות הסלולר של הוט נשחקת מרבעון לרבעון: ההכנסות משירותים בסלולר צמחו ב-3 מיליון שקל בלבד ברבעון השני לעומת אשתקד, מה שמלמד על שחיקה מאוד חדה ברווחיות, כיוון שהוט עדיין מגייסת עשרות אלפי לקוחות - בניגוד לחברות הוותיקות שמאבדות עשרות אלפי לקוחות ברבעון.

לגבי הטלוויזיה, ההכנסות ירדו מ-842 מיליון שקל ל-816 מיליון שקל, וגם נרשמה ירידה ברווח ה-EBITDA. מנגד, ההכנסות מהטריפל ממשיכות לצמוח, והתמונה שעולה מהדוחות היא כי הוט מצליחה להשיג את השיפור ברווחיות הכללית, בזכות העובדה שהיא עובדת כקבוצת תקשורת, ולכן מצליחה לצמצם הוצאות תפעוליות ולהתמודד מול הירידה בהכנסות והתחרות בשוק.

נכון לסוף הרבעון השני כ-43% מלקוחות הוט הם לקוחות טריפל, לעומת כ-41% ברבעון הקודם וגידול של כ-5% לעומת הרבעון המקביל.

ההכנסה החודשית הממוצעת מלקוח כבלים עלתה בשקל אחד ל-231 שקל, וההכנסה הממוצעת בחודש מלקוח סלולר ירדה ב-3 שקלים ל-73 שקל בחודש.

המנכ"ל אילן צחי מסר כי "הרבעון השני ממשיך את המומנטום החיובי של הקבוצה מתחילת השנה. קבוצת הוט ממשיכה לחדש כל הזמן ולהוביל את השוק קדימה, תוך השקעה משמעותית ומקיפה שאנו מבצעים בימים אלה ממש לשיפור השירות ללקוחותינו".

תוצאות הוט04.08.14
 תוצאות הוט04.08.14