וול סטריט סגרה בעליות על רקע סימני הרגיעה באוקראינה

הדיווח שלפיו רוסיה מעוניינת להרגיע את המשבר באוקראינה גבר על החששות מכיוון עיראק, לאחר שאובמה הורה לצבא להפציץ מהאוויר יחידות של ארגון הטרור הקיצוני דאע"ש ■ מאקרו: מדד התפוקה לעובד התאושש והיכה את התחזיות

וול סטריט / צלם: רויטרס
וול סטריט / צלם: רויטרס

המסחר בוול סטריט ננעל היום (ו') בעליות שערים, בעקבות דיווח על כך שרוסיה מעוניינת להרגיע את המשבר במזרח אוקראינה. ההודעה מרוסיה גברה על החששות מעיראק, לאחר שנשיא ארה"ב ברק אובמה אישר להשיק מערכה צבאית בעיראק בפעם השלישית מאז 1991. מדד S&P 500 רשם את העלייה החדה ביותר בחמישה חודשים, ומחק ירידות של שבוע שלם.

נשיא ארה"ב אובמה הורה לצבא להפציץ מהאוויר יחידות של ארגון הטרור הקיצוני "המדינה האיסלמית בעיראק ובלבאנט" (דאע"ש) אם הטרוריסטים ינסו לכבוש את ארביל, בירת החבל הכורדי בעיראק, שבה מוצבים עשרות דיפלומטים אמריקאים ומאות חיילים וקצינים של צבא ארה"ב, שמשמשים כמדריכים ויועצים לצבא עיראק (לסיפור המלא).

גם המתיחות בין רוסיה לאוקראינה ולמדינות המערב נמצאה ברקע. הנשיא פוטין אסר על יבוא מזון ומוצרים נוספים מארה"ב, האיחוד האירופי, קנדה ומדינות נוספות שהיו מעורבות בהחלטה להטיל על רוסיה סנקציות. רוסיה, נזכיר, שלחה שלשום עוד כ-20 אלף חיילים לגבול עם אוקראינה ובעולם חוששים מפלישה.

בזירת המאקרו התפרסמה לפני פתיחת המסחר הקריאה המקדימה לפריון (Productivity) לעובד ברבעון השני. המדד, הבודק את תפוקת העובד, עלה ברבעון בקצב שנתי של 2.5%, לעומת תחזיות ל-1.6%, ולאחר ירידה נתון מתוקן שהראה ירידה 4.5% בשלושת החודשים הקודמים - הצניחה החדה ביותר מאז 1981. ההוצאות לעובד עלו ב-0.6%, פחות מהצפי.

תחרות גנרית ראשונה לקופקסון של טבע

תחרות גנרית ראשונה לקופקסון של טבע המטפל בטרשת נפוצה. מעבדות ד"ר רדי (Dr. Reddy’s Laboratories) ההודית הודיעה לטבע שהגישה בקשה לאשר גרסה גנרית של קופקסון במינון של 40 מ"ג, ומערערת על תוקפו של הפטנט המגן עליה שמחזיקה טבע.

יצרנית הרכב החשמלי טסלה צנחה אמש במסחר המאוחר לאחר שקיבלה מחיר יעד בדיסקאונט מ-Pacific Crest securities על רקע המאבקים לשם המותג "Tesla" עם איש עסקים סיני.

יצרנית משחקי האונליין זינגה צנחה בחדות במסחר המאוחר אמש לאחר שדיווחה על הפסד רבעוני של 62.5 מיליון דולר, לעומת הפסד של 15.8 מיליון דולר ברבעון המקביל.

ענקית האופנה גאפ זינקה אמש לאחר שדיווחה על מכירות טובות מהצפוי בחנויות הזהות בחודש יולי. SolarCity (סימול SCT) העוסקת באנרגיה מתחדשת דיווחה אמש על הפסד רבעוני של 47.7 מיליון דולר.

יצרנית מדפסות התלת מימד סטרטסיס זינקה אתמול ב-15% והיא צפויה להמשיך לרכז עניין. החברה העלתה אתמול את תחזיתה לשנת 2014 בתחום ההכנסות והרווח המתואם, ודיווחה על תוצאות טובות מהצפוי לרבעון השני.

יצרנית בגדי הספורט Lululemon Athletica דיווחה כי המייסד דניס ווילסון מוכר 50% מהמניות שברשותו לחברת פרייבט אקוויטי.