חמאס: "ישראל לא תעמוד במלחמת התשה"

בריאיון מיוחד מדוחא מסר דובר הנהגת החוץ של חמאס, כי ארגון הטרור לא מתכוון לעצור את הירי ■ "אנחנו מסוגלים להמשיך במלחמת התשה, וישראל לא תעמוד בה", הבהיר חסאם בדראן; "הדרישות שלנו אינן נתונות לדיון"

חמאס / צילום: רויטרס
חמאס / צילום: רויטרס

חמאס ממשיך לעשות שרירים ויוצא בהצהרה עיקשת נוספת. "אנחנו מסוגלים להמשיך במלחמת התשה, וישראל לא תעמוד בה", אמר היום (ו') דובר הנהגת החוץ של חמאס, חסאם בדראן, בריאיון מדוחא.

"הדרישות שלנו אינן נתונות לדיון", הבהיר בדראן. "ישראל ניסתה ומנסה למשוך זמן ולהאריך את הפסקת האש מבלי לתת לנו דבר בתמורה. אנחנו מוכנים ללחימה גם בזמן השיחות. הבהרנו שאנחנו לא מסכימים להפסקת אש פתוחה, בלתי מוגבלת בזמן, ולמשא ומתן שאין לו מועד סיום, שהרי זה רצונה של ישראל".

זמן קצר לאחר שצה"ל החל במתקפה של מטרות טרור ברחבי הרצועה, אומר גורם מדיני בכיר כי "ישראל לא תנהל משא ומתן על הפסקת האש תחת אש. נמשיך בתקיפות עד שחמאס יאותת באמצעות המצרים שהוא מוכן לשוב לשולחן המשא ומתן". הדברים נאמרו שעות ספורות לאחר שחמאס חידש את הירי לעבר יישובי הדרום, ולאחר שנציגי המשלחת הישראלית לשיחות במצרים שבו לישראל.

בימים האחרונים מאז הסגת הכוחות, נותרו חיילי צה"ל פרוסים באזור הגדר ובתוך היישובים בעוטף עזה במוכנות מלאה לפעולה, בהתאם להחלטות והנחיות הדרג המדיני. בדובר צה"ל הדגישו הבוקר, כי "התקיפות מתבצעות לאור חידוש ירי תלול המסלול לעבר שטח ישראל וכי צה"ל נערך לאפשרות זו ונחוש להמשיך ולשמור על ביטחון תושבי מדינת ישראל".

עוד קודם לכן הצהירו גורמים במשלחת הפלסטינית כי המגעים בקהיר לא הבשילו לכדי הסכם. "לא הושגה הסכמה להארכת ההפוגה", אמר נציג לשיחות. דובר החמאס סאמי אבו-זוהרי אמר כי "לא הושגו בקהיר הבנות שיאפשרו הארכת ההפוגה אבל השיחות נמשכות".

גם המצרים, המתווכים בין ישראל לפלסטינים, מסרו כי הם קוראים מחדש לצדדים להמשיך ולחתור להפוגה. על פי דיווחים פלסטיניים, ישראל סירבה לקבל את דרישת חמאס בנושא הנמל, שחרור יותר מ-50 אסירים ששוחררו בעסקת שליט והסרת המצור על הרצועה. לדברי נציגי החמאס, ישראל היא שאחראית לסיום ההפוגה כשסירבה לדרישות שהציג הארגון בפני המתווכים המצרים בקהיר.