איראן לועגת לנתניהו: "הציונים מתקשים מול עזה הקטנה"

במשמרות המהפכה האיראניות צופים בסיפוק בקושי הישראלי להכניע את החמאס: "הישות הציונית חייבת ללמוד לקח מהמלחמה בעזה, היא על סף הכחדה לאחר שלא הצליחה לנצח את ההתנגדות באזור קטן כמו עזה"

צוק איתן / צילום: רויטרס
צוק איתן / צילום: רויטרס

בעוד מבצע "צוק איתן" ברצועת עזה נמשך, יש מי שצופה במתרחש ומתעודד מחוסר היכולת של ישראל להכריע את החמאס: בכיר בצבא משמרות המהפכה האיראניות, הגנרל חוסיין סלאמי, טוען כי לנוכח אירועי החודש האחרון, "הישות הציונית תובס בסופו של דבר וההתנגדות תנצח".

בסדרת ריאיונות שקיים סלאמי, הוא טען כי "הפוטנציאל של ההתנגדות עדיין לא נחשף. כוח כמו של חיזבאללה בלבנון, או כוחותיו של אסד מסוגלים לתקוף את הציונים מכל הכיוונים. ההתנגדות תנצח והישות הציונית תעמוד בפני תבוסה אסטרטגית".

"הכישלון הגדול ביותר שלהם הוא מההתנגדות בעזה שנצורה כבר תקופה ארוכה", המשיך הבכיר האיראני להשתלח בישראל. "הישות הציונית חייבת ללמוד לקח מהמלחמה בעזה. היא על סף הכחדה אחרי שלא הצליחה לנצח את ההתנגדות באזור קטן כמו עזה".

לא רק ישראל זכתה לביקורת חריפה בדבריו של הקצין הבכיר, גם מצרים זוכה להלקאה פומבית מצד הרפובליקה האסלאמית. "במצרים שומעים את בכי הילדים בעזה ורואים את ההפצצות, אבל מעבר רפיח עדיין סגור", הוסיף סלאמי. "זה מוכיח שהיוזמה המצרית להפסקת אש תומכת במשטר הציוני ולא ניתן לקבל אותה".

איראן סייעה בעבר לממשל החמאס, אך היחסים התקררו על רקע מלחמת האזרחים בסוריה. כעת הארגון זוכה לתמיכה מחודשת. "המתווה המצרי נועד לפירוז עזה, אבל הפלסטינים מפסידים יותר בהפסקת אש מאשר במלחמה", הוסיף הבכיר. הוא אף התייחס למערכת כיפת ברזל, הביע ספק ביכולות היירוט שלה וקרא לפלסטינים ביהודה ושומרון להצטרף למאבק.