אירופה סגרה בעליות; מדד הדאקס זינק ב-2%

מדד הסטוקס 600 טיפס בכ-1.6%, לראשונה מזה 4 ימים, לאחר שבשבוע החולף המדדים המרכזיים באירופה ירדו בכ-10% ורשמו תיקון מטה באופן רשמי

בורסה / צילום: רויטרס
בורסה / צילום: רויטרס

המסחר בבורסות אירופה ננעל היום (ב') בעליות שערים של יותר מ-1% במרבית המדדים המרכזיים, על רקע מגמה חיובית ששלטה במסחר בבורסות אסיה ולאור רגיעה במצב הגיאופוליטי באוקראינה ובמזרח התיכון. גם בוול סטריט מתנהל המסחר בעליות.

מדד הסטוקס 600 טיפס בכ-1.6%, לראשונה מזה 4 ימים, לאחר שבשבוע החולף המדדים המרכזיים באירופה ירדו בכ-10% ורשמו תיקון מטה באופן רשמי.

במזרח התיכון הושגה הלילה הסכמה בין ישראל והפלסטינים על הפסקת אש ל-72 שעות והמשך הדיונים בתיווך מצרי להפסקת אש ארוכת טווח. ארה"ב התחילה את המערכה הצבאית בעיראק באישור הנשיא ברק אובמה. הנשיא הורה לצבא להפציץ מהאוויר יחידות של ארגון הטרור הקיצוני דאע"ש כדי להגן על עשרות דיפלומטים אמריקאיים ומאות חיילים וקצינים של צבא ארה"ב בארביל, בירת החבל הכורדי בעיראק, כמו גם כמובן על האזרחים החפים מפשע.

ובאוקראינה המורדים הפרו-רוסים ביקשו לפני מספר ימים הפסקת אש אך צבא אוקראינה סירב לבקשה וטען כי הם צריכים להיכנע לחלוטין. סרגיי לברוב, שר החוץ של רוסיה אמר כי הפסקת אש היא עניין הכרחי משום שהאזור עומד בפני אסון הומינטארי.

בורסות אסיה ננעלו היום (ב') בעליות ביומו הראשון של שבוע המסחר ובכך מתאוששות מהירידה ביום המסחר האחרון שהיתה החדה מזה שלושה חודשים. בורסת יפן הובילה את המגמה החיובית. הזירה הגיאופוליטית במוקדים שונים בעולם נמצאת ברקע.

מדדי וול סטריט סגרו ביום שישי בעליות של עד 1.1% וסיכמו שבוע בתשואה חיובית, על רקע הרגיעה המסתמנת במשבר רוסיה-אוקראינה. בסוף השבוע דווח כי רוסיה מעוניינת להרגיע את הרוחות, המורדים האוקראינים מציעים הפסקת אש עם צבא אוקראינה.

מדד ה-MSCI עלה בכ-1.2% בטוקיו ומתאושש מהצניחה של 1.4% ביום המסחר האחרון - הירידה החדה מאז 7 במאי. "רואים היום בשוק ריבאונד מהנפילה של השבוע שעבר", אמר Tatsushi Maeno מ-PineBridge Investment ביפן. "ראינו בשבוע שעבר מכירת חיסול בהשראת הסיכונים הגיאופוליטיים אבל זה ממש לא שוק דובי. המניות ירשמו ראלי לקראת סוף השנה".

Mitsui Mining & Smelting Co . זינקה בחדות בטוקיו לאחר שהעלתה את תחזית הרווח השנתי שלה. Malaysian Airline קופצת על רקע מגעים להפיכתה לחברה פרטית. Sunac China Holdings Ltd מטפסת בהונג קונג על רקע הקלות משוק הדיור של הממשל.