מי מעוניין לקרוא תיגר על המלך?

ספ בלאטר, נשיא פיפ"א, קורא למבקריו "לקחת סיכון" ולרוץ נגדו בבחירות ב-2015: "אל תדברו, פשוט צאו החוצה ותילחמו" ■ פלאטיני יענה לקריאה?

ספ בלאטר נשיא פיפ"א / צלם: רויטרס
ספ בלאטר נשיא פיפ"א / צלם: רויטרס

ספ בלאטר, נשיא פיפ"א מאז 1998, קרא למבקריו הרבים "לקחת סיכון" ולרוץ נגדו לתפקיד הבכיר ביותר בכדורגל העולמי, בבחירות שייערכו ב-2015. "אל תדברו - פשוט צאו החוצה ותילחמו. אנשים שאומרים שאני לא צריך להיות מועמד או לא צריך להיבחר - הם יכולים לקחת סיכון ולהשתתף בבחירות", מצוטט השווייצרי בסוכנות הידיעות AP.

נדמה כי את בלאטר לא מטרידות יותר מדי שלל האשמות השחיתות סביב פיפ"א וסביבו באופן אישי, שרובן מתרכזות בהענקת המונדיאל בשנת 2022 לקטאר. "אם לא היו מבקרים אותי, סימן שלא היה לי כל ערך", הוסיף.

פיפ"א: 'משפחת הכדורגל' המסואבת

הבחירות לראשות פיפ"א יערכו ב-29 במאי, ונכון לעכשיו נדמה כי לבלאטר אין מתנגדים רציניים. מי שבכל זאת עשוי לחולל מהפך בראש הארגון הוא מישל פלאטיני, נשיא אופ"א, שלאחר הקונגרס בסאו פאולו, לפני המונדיאל בברזיל, אמר: "בעתיד לא אתמוך עוד בבלאטר, וגם הבהרתי לו את זה. אני חושב שפיפ"א צריכה לנשום קצת חמצן נקי". ב-28 באוגוסט צפוי פלאטיני לכנס מסיבת עיתונאים במונאקו, שם הוא עשוי להתייחס לעתידו בפיפ"א.

הנשיאות לפיפ"א תיקבע באמצעות הצבעות בקרב כ-209 התאחדויות הכדורגל מרחבי העולם החברות בארגון, ביניהן גם ישראל. עד כה, היחיד שהצהיר רשמית כי הוא מעוניין לרוץ לנשיאות הוא ז'רום שמפיין, עסקן כדורגל צרפתי ויד ימינו של בלאטר לשעבר. עם זאת, שמפיין הודיע כי יסיר את מועמדותו במידה והבוס שלו לשעבר לא יפרוש מהתפקיד מיוזמתו.