פרופ' יקיר פלסנר, שהיה משנה לנגיד בנק ישראל, נפטר

מבנק ישראל נמסר כי ד"ר קרנית פלוג, נגידת בנק ישראל, הנהלת הבנק ועובדיו מביעים צער על מותו של פרופ' יקיר פלסנר, שהיה משנה לנגיד בנק ישראל בשנים 1982-1985 ומשתתפים בצערה של המשפחה

פרופ' יקיר פלסנר / צילום: תמר מצפי
פרופ' יקיר פלסנר / צילום: תמר מצפי

פרופ' יקיר פלסנר, לשעבר משנה לנגיד בנק ישראל ומבכירי הכלכלנים בארץ, נפטר. מבנק ישראל נמסר כי ד"ר קרנית פלוג, נגידת בנק ישראל, הנהלת הבנק ועובדיו מביעים צער על מותו של פרופ' יקיר פלסנר, שהיה משנה לנגיד בנק ישראל בשנים 1982-1985 ומשתתפים בצערה של המשפחה.

עוד נמסר מבנק ישראל כי פרופ' פלסנר היה כלכלן מוערך ומותו מהווה אבידה לקהילה הכלכלית בארץ.

פלסנר התראיין לפני מספר חודשים לתוכנית הנדל"ן בגלובס TV, ותקף בחריפות את תוכנית מע"מ אפס של שר האוצר. "יאיר לפיד אומר שהוא צריך לדאוג למחוסרי הדיור ולא לכלכלנים. אני אגיד דבר מאוד חמור: ההנחה הבסיסית מאחורי הציטוט הזה, זה שלפיד מבין מה אומרים לו. אני בכלל לא בטוח שזה נכון. לדעתי הוא לא מבין מה הכלכלנים מסבירים לו. יש למדינת ישראל ניסיון עשיר בתחום הזה, והוא כולו כישלון", אמר פלסנר.

"ניסו לעשות אותו הדבר בשנות ה-50 וה-60 של המאה הקודמת. אז עוד לא היו מספיק כלכלנים שיגידו לפוליטיקאים שאת הביקוש וההיצע אי אפשר לרמות. מה שיקרה הוא שלא כל מי שיבוא יוכל ליהנות מההטבה הזו, כי בשביל שזה יקרה אתה צריך לבנות הרבה יותר ממה שבונים. אבל לבנות הרבה יותר ממה שבונים זה בדיוק הפתרון של ההיצע שאותו צריך. זאת אומרת, יהיה תור, יהיו פקידים שיחליטו מי כן יקבל ומי לא ולא ברור איך הם יבחרו. וגם אם כן, לא בטוח שזה יעבור מבחינה משפטית", לדברי פלסנר.