שופרסל, מגה ורמי לוי - 3 רשתות המזון המובילות של 2014

כך לפי דירוג גלובס DUN'S 100 ■ עם הכנסות של כ-12 מיליארד שקל בשנת 2013, שופרסל הותירה את המתחרות הרחק מאחור

רמי לוי / צלם: תמר מצפי
רמי לוי / צלם: תמר מצפי

שופרסל, מגה ורמי לוי הן שלוש רשתות המזון המובילות בדירוג גלובס DUN'S 100 לשנת 2014.

שופרסל, המדורגת ראשונה, רשמה עלייה של 2.9% בהכנסות השנה החולפת, והגיעה לרמה של כ-12 מיליארד שקל; מגה הגיעה למקום השני אחרי ירידה של 3.4% במכירות, ל-6.3 מיליארד שקל; ורמי לוי שיווק השקמה רשמה קפיצה של 15.8% במכירות 2013, לשיעור של 3.2 מיליארד שקל.

יינות ביתן, שרשמה הכנסות של 2.7 מיליארד שקל, וכל בו חצי חינם, עם הכנסות של 1.5 מיליארד שקל, סוגרות את החמישייה המובילה. יינות ביתן רשמה זינוק מרשים של 65% במכירות - הגבוה ביותר מבין כל הרשתות המדורגות. אחריה נמצאת מרב מזון, המדורגת במקום השישי, עם זינוק של 24% במכירות 2013.

חברת ברכת הארץ, המדורגת במקום השביעי, וטיב טעם מהמקום השמיני רשמו שתיהן הכנסות של 1 מיליארד שקל. סופר שוק יוחננוף ומחסני השוק, שסוגרות את הדירוג, לא הגיעו לרף מיליארד השקלים, והסתפקו בהכנסות של 840 מיליון שקל ו-800 מיליון שקל בהתאמה.

עשר רשתות המזון המדורגות הכניסו יחד יותר מ-30 מיליארד שקל בשנת 2013, והעסיקו יותר מ-35 אלף עובדים.

דירוג רשתות מזון
 דירוג רשתות מזון