חבלני חמאס בדקו נפל פגז - והתפוצצו; גם צלם איטלקי נהרג

על פי גורמי רפואה בעזה, בין ההרוגים בתקרית שהתרחשה בבית להיה בצפון הרצועה גם מפקד בכיר במערך החבלה של החמאס ■ צלם עיתונות איטלקי של סוכנות הידיעות AP שהתלווה לאנשי המשטרה של החמאס - נהרג בפיצוץ

צוק איתן / צילום: רויטרס
צוק איתן / צילום: רויטרס

שעות ספורות לפני פקיעת הפסקת האש בת 72 השעות בין ישראל וחמאס, ובעוד המגעים בין הפלגים הפלסטינים לנציגים הישראלים בקהיר נמשכים, נהרגו היום (ד') 6 בני אדם, בהם 3 אנשי המשטרה של החמאס, לאחר שככל הנראה טיפלו בנפל של פגז צה"ל שנורה במהלך ימי הלחימה.

על פי גורמי רפואה הפועלים בעזה, בין ההרוגים בתקרית שהתרחשה בבית להיה בצפון רצועת עזה גם מפקד בכיר במערך החבלה של החמאס. צלם עיתונות איטלקי של סוכנות הידיעות AP נמנה גם הוא בין ההרוגים באירוע.

מסוכנות הידיעות AP נמסר כי הצלם, סימונה קאמילי בן ה-35, נהרג יחד עם המתורגמן שלו, שעה שהשניים התלוו לצוות המשטרתי. קאמילי הוא העיתונאי הראשון שנהרג במהלך מבצע "צוק איתן", שעל פי גורמי רפואה בעזה גבה את חייהם של כ-1,900 פלסטינים.

בהצהרה מיוחדת מטעם כח המשטרה בעזה נכתב כי הם מתאבלים על מותם של שלושה מאנשיהם. "ראש יחידת החבלה המקומית, סגנו וקצין נוסף נהרגו מפיצוץ נפל של פגז ישראלי", נמסר בהודעה הרשמית.

כלי התקשורת הפלסטינים מדווחים כי בשלושת הימים האחרונים שבהם נרשמה הפוגה בקרבות, נעים אנשי יחידות החבלה של ארגון הטרור העזתי במוקדי העימות המרכזיים, במטרה לאתר תחמושת שלא התפוצצה.

במקביל, נמשכים בקהיר המגעים להשגת המתווה להפסקת אש ארוכת טווח. הבוקר הדגיש שר החוץ אביגדור ליברמן כי להערכתו לא ניתן יהיה להגיע להסדרה עם החמאס, וכי מפלגתו לא תקבל כל הסכם שאינו שאינו כולל את החזרת שרידי גופות החיילים אורון שאול והדר גולדין ז"ל.

"אם הפסקת האש תלך לקריסה - לא צריך לאיים יותר, צריך לקחת את היוזמה לידינו גם במחיר של הסלמה משמעותית ולגמור את הסיפור בזמן הקצר ביותר", אמר ליברמן במהלך מפגש שקיים עם ראשי רשויות בדרום, "אם בלי שניפטר מחמאס לא נוכל להתקדם להסדר מניח את הדעת - לא ביטחוני ולא מדיני".