גאדג'טים: סמארטפון של BLU - מכשיר טוב, חוץ מה-GPS

ה-Life Pure Mini של החברה האמריקנית הוא סמארטפון יותר מסביר, עם עיצוב יפה, אבל בעיות ה-GPS הופכות אותו למתאים לקהל צעיר שלא מתכנן לסמוך עליו לשימוש לניווט בכביש

מגוון מותגי הסמארטפונים בישראל הוא רחב וכבר קשה להבין אילו מוצרים טובים ואילו סתם מכשירים ממותג מדבקה. חברת BLU האמריקנית החלה את פעילותה בישראל לפני מספר חודשים על-ידי היבואן Real Time, דגם ה-Life Pure Mini הוא סמארטפון שמציע חומרה יחסית טובה ביחס למחיר, אבל סובל מבעיה משמעותית ב-GPS.

מסך: ה-Life Pure Mini מגיע עם מסך HD בגודל 4.5 אינץ', איכות התמונה מוצלחת עם צבעים רווים, אבל חיישן התאורה האוטומטי, שאמור להתאים את התאורה לסביבה בה נמצאים כמו למשל חדר חשוך או אור שמש ישיר ולחסוך באנרגיית הסוללה - עובד בצורה בינונית.

ממשק: ה-Life Pure Mini מגיע עם מערכת ההפעלה אנדרואיד בגרסה הקצת ישנה - ג'לי בין (4.2.1). מעל האנדרואיד בלו שמה מעטפת משלה שמבטלת את הממשק המוכר של גוגל. לא ניתן למצוא כאן שכבה שנייה לממשק המרכזת את כל האפליקציות המותקנות. אפליקציות אותן מורידים, אפשר למצוא בעמודי הבית, בדומה לאייפון.

הדבר הזה מקל במקצת ממעבר מאייפון לאנדרואיד. מלבד זה, יש כאן אפליקציות של בלו, כמו נגן מוזיקה לא ממש מוצלח, מקלדת מאוד בסיסית ללא יכולה הקלדה באמצעות החלקת האצבע, וגם מצב מענה המאפשר לענות לשיחה רק באמצעות הצמדת הטלפון לאוזן. לנו זה לא עבד. הממשק לא גוייר בצורה מלאה לעברית, כאשר יש עדיין תפריטים שמופיעים באנגלית, הדבר אמור להיפתר באמצעות עדכון בהמשך.

עיצוב: למרות שמדובר בסמארטפון יחסית זול, ה-Life Pure Mini נראה הרבה יותר טוב מהרבה מכשירים מקבילים. הוא נעים למגע וכולל עיצוב פלסטיק שמזכיר מתכת. המשקל עומד על 150 גרם, לא ממש קל, אבל סביר.

חומרה: מעבד 4 ליבות במהירות 1.5 ג'יגה הרץ של חברת Mediatek ו-1 ג'יגה זיכרון, הסמארטפון מגיב בצורה טובה ללא בעיות. נפח זיכרון האחסון עומד על 16 ג'יגה ללא יכולת הרחבה.

אחת הבעיות הקריטיות של ה-Life Pure Mini הוא התקן ה-GPS שסובל מבעיות איתור לוויינים, שלפעמים גורמות לו לאתר אותם רק לאחר דקות ארוכות. לעתים רחוקות האיתור עובד בצורה תקינה, אבל פתאום באמצע הניווט אפליקצית הניווט מתחילה להשתגע ולחשוב שנמצאים בכביש ליד. חשוב לציין שהחלפנו את המכשיר 3 פעמים והבעיה לא נפתרה.

מצלמה: המצלמה האחורית מגיעה עם חיישן 8 מגה פיקסל והאיכות בסך הכל טובה למכשיר ברמת מחיר כזו. התמונות אומנם לא מאוד נקיות מרעשים, אבל זה בהחלט מספק אותנו. המצלמה הקדמית מגיעה עם חיישן 2 מגה פיקסל והיא לא טובה.

סוללה: סוללה מוצלחת בקיבולת גבוהה של 3,000 מיליאמפר, שתשרוד בקלות עד שעות הקטנות של הלילה.

בשורה התחתונה, ה-Life Pure Mini הוא מכשיר טוב, אבל בעיות ה-GPS הופכות אותו למתאים לקהל צעיר שלא מתכנן לסמוך עליו לשימוש לניווט בכביש.

מחיר: 1,250 שקל.

ציון: 8.