הרשות: הטבות לעסקים פלסטינים שמחרימים את ישראל

הרשות הפלסטינית החליטה להחרים סחורות ישראליות שנמכרות בגדה - וכדי לעודד בעלי עסקים להפסיק למכור כחול-לבן - מוענקות להם הטבות רבות, ביניהן גם הנחות בתשלומי החשמל

מחמוד עבאס, אבו מאזן, רשות פלשתינאית / צלם רויטרס
מחמוד עבאס, אבו מאזן, רשות פלשתינאית / צלם רויטרס

טרנד החרמת המוצרים הישראלים מגיע ממש אלינו, אל מעבר לגדר. הרשות הפלסטינית קוראת לבעלי עסקים פלסטינים להחרים כל סחורה תוצרת ישראל בתמורה לתמריצים כלכליים.

"בעלי החנויות שיהיו נקיות מסחורה ישראלית יהיו זכאים לפטור מלא מאגרת רישוי עסק למשך שנה, וכן להנחה של 10% בחשבון החשמל למשך חצי שנה", נכתב במכתב רשמי של השלטון המקומי ברשות הפלסטינית המיועד לבעלי העסקים בגדה. יש לציין כי את החשמל המשמש כתמריץ לבעלי החנויות, מספקת ישראל לרשות הפלסטינית.

בכרזה אחרת המתפרסמת ברשתות החברתיות וברחוב הפלסטיני נראים סמלי החברות הישראליות כשהם מעטרים טילים עם מגן דוד ישראלי. בכרזה מופיעה קריאה לקנות רק מוצרים פלסטינים.

"המטרה: לקדם את החרם בקרב כל העם הפלסטיני"

ברשות הפלסטינית היה בעבר חוק שאסר על רכישת מוצרים שיוצרו בהתנחלויות. ראש הרשות לשעבר סלאם פיאד תועד שורף מוצרים שיוצרו מעבר לקו הירוק. אבל הפעם נראה שזו בהחלט עליית מדרגה.

היצוא מישראל לרשות הפלסטינית מוערך בכ-5 מיליארד שקל. יצוא המזון מוערך ביותר מחמישית מהסכום הזה, ומדובר בפגיעה לא פשוטה בחברות המזון בארץ.

בינתיים ברחוב הפלסטיני ניכר שיתוף-פעולה של האזרחים עם החרם, ואף מתעוררות יוזמות פרטיות לסימון הסחורה הישראלית. "המטרה שלנו היא לקדם את עקרונות החרם בקרב כל העם הפלסטיני, מה שיוכל להשפיע כלכלית על המוצרים והמפעלים של הכיבוש", אמר אחד ממובילי החרם, עמאר אל זטארי.

נראה שהקרב על האדמה הופך להיות הקרב על הכיס, וכשמצרפים את חרם הרשות לחרם בעולם, נדמה שגם במערכה הזאת לישראל יהיה קשה מאוד לנצח.