הרווח הנקי של ויליפוד נחתך בכ-45% במחצית הראשונה של השנה

חודש יולי לא הביא בשורה, כשמכירות ויליפוד במחירים לצרכן צנחו ב-20.7%, מה שעלול להשפיע על תוצאות הרבעון השלישי

מוצרי וילי פוד / צילום מתוך אתר החברה
מוצרי וילי פוד / צילום מתוך אתר החברה

מה קורה בחברת המזון ויליפוד ? 3 חודשים אחרי השלמת מכירת השליטה בחברה (61.65%) לחברת אמבלייז של איש העסקים אלכסנדר גרנובסקי, ויליפוד מדווחת על צניחה חדה ברווחיה במחצית הראשונה של השנה.

הרווח הנקי במחצית נחתך ב-45.5% והסתכם ב-15 מיליון שקל, לעומת רווח של 27.8 מיליון שקל במחצית הראשונה של 2013.

אבל זו אינה הצרה היחידה של ויליפוד. לפי נתוני סטורנקסט שהגיעו לידי "גלובס", בחודש יולי האחרון צנחו מכירותיה של החברה (במחירי צרכן) בשיעור של 20.7%, ונתח השוק שלה ירד מ-1.2% ל-0.9% בלבד. צניחה זו עלולה להשפיע באופן משמעותי על ביצועיה של החברה ברבעון השלישי השנה.

הירידה של ויליפוד ביולי חריגה במיוחד, כיוון ששוק המזון והמשקאות בכללותו לא ירד ביולי כתוצאה ממבצע "צוק איתן", ולפי סטורנקסט הוא רשם סטגנציה. זאת ועוד, מבין 20 ספקי המזון והמשקאות הגדולים בשוק, ויליפוד היא החברה היחידה שרשמה ביולי צניחה דו-ספרתית במכירות.

לדברי יוסי ויליגר, יו"ר דירקטוריון ולשעבר מבעלי השליטה בחברה, "הייתה לנו ירידה חדה ביולי שנבעה מכמה פרמטרים. 'צוק איתן' פגע בנו בצורה רצינית. סחורה שהייתה אמורה להגיע והגיעה לנמל אשדוד, לא פורקה והועברה לנמלים אחרים באגן הים התיכון כמו ליוון. כתוצאה מכך, יותר משבועיים סבלנו ממחסור בסחורה - שמנים, אורז, שימורי דגים ומוצרי גבינות למיניהם.

"בנוסף, החברה יושבת באזור יבנה, והיו אינספור מטחים של רקטות, וסבלנו ממחסור בכוח-אדם בגלל מגויסים. לכן הייתה ירידה חדה במכירה ובהפצה ובכלל בחברה".

- מבצע "צוק איתן" התחיל רק ב-7 ביולי. רוב המוצרים שלכם הם מוצרים עם חיי מדף ארוכים.

"כן. אבל אנחנו מחדשים כל הזמן מלאי ולא מחזיקים סחורה לימי מכירה רבים. סחורה שהייתה צריכה להיות ב-7 ליולי בנמל, קיבלתי אותה בסוף יולי".

- כשהיו שביתות בנמל אשדוד, לא צנחתם במכירות.

"כי כשיש שביתה, לפעמים מעבירים לנמל חיפה, וכאן שלחו במקום זה את הסחורות ליוון".

- מדוע אם כן הקמעונאים לא הלינו על מחסור בסחורה שלכם?

"היה מחסור".

מכירות ויליפוד במחצית הראשונה של השנה ירדו ב-0.5% והסתכמו ב-174.5 מיליון שקל. הרווח הגולמי עמד במחצית על 42 מיליון שקל - ירידה של 2.9%. במקביל שיעורו ירד מ-24.7% ל-24.1%.

בשל גידול של 23% בהוצאות המכירה והשיווק, הרווח התפעולי צנח בשיעור של 31.6% והסתכם ב-11.7 מיליון שקל, לעומת רווח תפעולי של 17 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד.

ויליגר אומר כי הגידול בהוצאות המכירה והשיווק "נבע מהחדרת מוצרים נוספים לשוק שיש בהם עלויות שיווק גדולות יותר, כמו משקה 'גרין קולה' והפרסום בטלוויזיה לארוחות המוכנות שהשקנו תחת המותג פסטה מיה".

- גרין קולה מצליח, זה עובד?

"הכול עובד בעירבון מוגבל".

וילי פוד - הרווח נשחק
 וילי פוד - הרווח נשחק