שאבאס באו"ם: "נתניהו מסוכן להישרדותה של ישראל"

התבטאות נוספת של יו"ר ועדת האו"ם להתנהלות צה"ל בעזה מוסיפה ספקות באשר לכנות מסקנותיה העתידיות: בקטע נוסף שהופץ ברשת, מסמן וויליאם שאבאס את נתניהו כסיכון הגדול ביותר להישרדותה של ישראל

וויליאם שאבאס / צילום מסך
וויליאם שאבאס / צילום מסך

במקביל להכחשותיו של וויליאם שאבאס כי אינו אנטי-ישראלי, ממשיכות להתפרסם התבטאויות נוספות של יו"ר ועדת החקירה של האו"ם נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו. בקטע חדש שמופץ ברשת, מסמן שאבאס את נתניהו כגורם המסכן את הישרדותה של ישראל.

בקטע וידאו שפרסם ארגון UN Watch בערוץ היוטיוב שלו, נראה שאבאס מתייחס לאיומים המסכנים את הישרדותה של מדינת ישראל, ומציב בראשם לא אחר מאשר את ראש הממשלה, בנימין נתניהו. "בכנות, אם היה עליי לחשוב על אדם שנחשב לאיום הכי גדול להישרדותה של ישראל, הייתי בוחר ככל הנראה בנתניהו", אומר שאבאס בלעג לקול צחוקם של שאר חברי הפאנל שבו נאמרו הדברים.

מדובר בהתבטאות שנייה של שאבאס נגד נתניהו, מאז פרסום דבר מינויו לראשות ועדת מועצת זכויות האדם של האו"ם לבדיקת התנהלות צה"ל במבצע "צוק איתן". בדברים שאמר בכנס בנושא משפט בינלאומי בשנה שעברה, אמר שאבאס כי היה רוצה לראות את נתניהו על דוכן הנאשמים של בית הדין הפלילי בהאג.

בישראל מתחו ביקורת על מינויו של שאבאס, בטענה כי עמדותיו המוטות נגד ישראל ומנהיגיה למעשה מעצבות מראש את מסקנות הוועדה שבראשה הוא עומד. שאבאס עצמו דחה את הטענות, ואמר כי דוח הוועדה יחובר בהתאם לכללי המשפט הבינלאומי וכי אין בהשקפותיו האישיות בנושא במזרח התיכון כדי להשפיע על גיבושן.