ווקסיל: תוצאות המשך חיוביות בניסוי בחיסון למיאלומה נפוצה

4 חולי מיאלומה נפוצה שטופלו בחיסון אובחנו עם רמה יציבה של המחלה, עד 45 חודשים מתחילת הטיפול, ואינם זקוקים לטיפול מיידי במחלתם

חברת הביומד ווקסיל ביו דיווחה לבורסה על נתונים עדכניים מניסוי מעקב (שלב II) המתקיים בביה"ח הדסה עין כרם בירושלים, ובודק את הבטיחות איכות החיים ויעילות החיסון ImMucin לטווח הארוך. התוצאות בניסוי מעודדות ומעידות כי 4 מתוך 5 חולים שגויסו לניסוי אינם זקוקים עוד לטיפול רפואי.

החולים שהשתתפו בניסוי VAXIL-002 הינם חולים בסרטן מיאלומה נפוצה. הם קיבלו את חיסון ה-ImMucin במסגרת הניסוי ונצפתה בהם התייצבות של המחלה במהלך של עד 39 החודשים ממועד סיום הטיפול בחיסון, קרי עד 45 חודשים מתחילת הטיפול.

באחד מארבעת החולים אובחנו לאחרונה סימנים לאפשרות של חזרת המחלה בעתיד, ולפיכך הוחלט לראשונה לאפשר מתן שלוש מנות חיסון לחולה זה בלבד, בצורת זריקות דחף. כמצופה, זריקות הדחף הגבירו את התגובה החיסונית בחולה זה, והמשך המעקב ילמד באיזו מידה שינתה פעולת החיסון הנוסף את קצב חזרת המחלה.

"העובדה כי עדיין לא נצפתה החמרה המצריכה טיפול תרופתי בארבעת החולים במשך זמן כה משמעותי לאחר סיום הטיפול בחיסון ה-ImMucin, וכששה חודשים ממועד פרסום העדכון האחרון בנוגע לניסוי המעקב, הינה מאוד מעודדת", מסר ליאור כרמון, מנכ"ל ווקסיל ביו "תוצאות הניסוי הנוכחיות מרמזות כי לחיסון ה-ImMucin ישנו אפקט קליני ארוך טווח שמצליח להתמודד עם מחלת סרטן המיאלומה ושומר על מחלה יציבה גם לאחר שהתגובה החיסונית שהשרה פגה. אולם, למרות התוצאות החיוביות שהושגו עד כה, אנחנו סבורים כי מתן זריקות דחף יוכל אף לשפר את התוצאות הנוכחיות. לפיכך בניסויי החברה העתידיים ינתן החיסון במשטר ארוך טווח, 'של תחזוקה'. אנחנו סבורים כי תגובה חיסונית ארוכת טווח זו תוכל להפוך את הסרטן בחולים המחוסנים למחלה כרונית ברת טיפול".

חיסון ה- mMucin הוא מוצר הדגל אשר על פיתוחו שוקדת ווקסיל. החיסון מיועד לטיפול בחולי מיאלומה נפוצה, ה"מחנך" את תאי מערכת החיסון של החולים לאתר ולהשמיד תאי סרטן המבטאים חלק מהסמן MUC1. בשנת 2013, סיימה החברה בהצלחה ניסוי שלב I/II עם חיסון ה-ImMucin בסרטן המיאלומה. החברה מתכננת את ניסוי שלב II לחיסון במיאלומה וכן התחילה ניסוי נוסף בסרטן שד גרורתי בשילוב עם טיפול הורמונאלי.