קרן מרוסיה במגעים להזרים עשרות מ' ד' לגט טקסי

קרן Baring Vostok במגעים להזרמת סכום של עד 75 מיליון דולר לחברה הישראלית המפעילה אפליקציה להזמנת מוניות מדובר במחצית מסך היקף סבב הגיוס עליו דיווחה גט טקסי בשבוע שעבר ■ גט טקסי: "האינפורמציה אינה נכונה"

גט טקסי / צילום: ערן לם
גט טקסי / צילום: ערן לם

פחות משבוע חלף מאז הודיעה חברת גט טקסי (GetTaxi) הישראלית על סבב גיוס בהיקף של 150 מיליון דולר ממשקיעים זרים, תוך שהיא חושפת רק משקיעה אחת שהשלימה את השקעתה - קרן ההשקעות Vostok Nafta שבסיסה בשבדיה, שהשקיעה 25 מיליון דולר במסגרת הגיוס.

מבדיקת "גלובס" עולה כי מי שעשויה להיות המשקיעה הגדולה בגיוס המדווח היא קרן Baring Vostok, קרן הפרייבט אקוויטי הגדולה ביותר ברוסיה, שעל פי הערכות מנהלת מגעים להזרמת סכום של עד 75 מיליון דולר - מחצית מהיקף הגיוס עליו דווח - לקופתה של גט טקסי, המפעילה אפליקציה להזמנת מוניות.

ככל הידוע, קרן ההשקעות הפרטית תעביר את הסכום בכפוף לחתימת הסכם בין הצדדים, באמצעות הלוואות הניתנות להמרה לאקוויטי, לפי שווי חברה משתנה לגט טקסי (בהתאם לאבני דרך שונות) שיעמוד על רף התחלתי של פחות מחצי מיליארד דולר.

מגט טקסי נמסר בתגובה כי "האינפורמציה אינה נכונה". את תגובת Baring Vostok לא היה ניתן להשיג עד כה.

בראשות גט טקסי עומד שחר וייסר, יליד רוסיה בעצמו (שם משפחתו המקורי הוא סמירין) ואחד ממקימי חברת קומברס רוסיה. מאז הקמתה וטרם הגיוס הנוכחי גייסה גט טקסי כ-57 מיליון דולר, בין היתר מקרן ההלוואות Kreos Capital. בגיוס הנוכחי, שצפוי כאמור לעמוד על כ-150 מיליון דולר, השקיעה בינתיים קרן ההשקעות השבדית Vostok Nafta סכום של 25 מיליון דולר וצפוי להצטרף אליה גם בעלי כלל תעשיות, המיליארדר לן בלווטניק (באמצעות חברת ההשקעות שלו Access Industries), שכבר השקיע עשרות מיליוני דולרים בגט טקסי בסבבי גיוס קודמים.

קרן שהוקמה לפני כ-30 שנה

לרשימה הזאת עשויה כאמור להצטרף Baring Vostok. מדובר בקרן פרייבט אקוויטי רוסית שהוקמה לפני כ-30 שנה על ידי מיכאל קלבי (Michael Calvey) ומאז הקמתה גייסה 3.7 מיליארד דולר. הקרן משקיעה במגוון חברות ברחבי העולם מתחומי נפט וגז, צרכנות, טכנולוגיה, תקשורת ופיננסים ועוד.

הקרן האחרונה שלה, Baring Vostok Private Equity Fund V, הוקמה בשנת 2012 ומאז השקיעה, בין היתר, בחברות כגון בנק אוריינט אקספרס הרוסי, הבנק הקזחי Kaspi Bank, רשת בתי הקולנוע הרוסית Karo וחברת כריית הפחם Tigers Realm Coal.

בנוסף, לפי אתר האינטרנט שלה, מאז הקמתה השקיעה Baring Vostok למעלה מחצי מיליארד דולר ב-18 חברות בסקטור התקשורת, לרבות חברות אינטרנט, תוכנה ומדיה.

גט טקסי היא חברת סטארט-אפ ישראלית המפעילה אפליקציה להזמנת מוניות מראש. החברה, שהוקמה בשנת 2010, פועלת כיום ב-24 ערים ברחבי העולם ביניהן ניו יורק, לונדון, סנט פטרסבורג, וכמובן ברחבי ישראל.

לאחרונה החליט וייסר, שעומד בראש גט טקסי מאז הקמתה, לחשוף כמה מנתוני החברה ופרסם בחשבון הפייסבוק שלו כי הכנסות החברה עומדות על כ-100 מיליון דולר בשנה. עוד הוא כתב כי ב-2015 החברה צפויה להגיע להכנסות של 500 מיליון דולר - נתון המגלם צמיחה של 400%.

מטרת הגיוס הנוכחי היא לאפשר לחברה להרחיב את פעילותה לערים נוספות באירופה, וכן להשיק בניו יורק את השירות העסקי שלה, שיאפשר לעובדים בחברה להשתמש במוניות על חשבון המעביד. בשיחה שקיים לאחרונה טל ברנר, סמנכ"ל הכספים של החברה עם "גלובס", הוא לא הסכים להתייחס לסוגיית השווי לפיו יבוצע הגיוס, אולם ציין כי בחברה "מרוצים מהשווי שהגיוס הזה מגלם, וזאת עוד אחת מאבני הדרך של גט טקסי בעולם".

המספרים של גט טקסי
 המספרים של גט טקסי