בורסות אירופה סגרו בעליות בעקבות וול סטריט ודוחות

מדד הנאסד"ק נסחר ברמות שיא של כ-14 שנה ■ עיני המשקיעים מופנות לעבר ועידת הבנקאים השנתית שתיפתח מחרתיים בג'קסון הול, וויאומינג

בורסה / צילום: רויטרס
בורסה / צילום: רויטרס

יום המסחר בבורסות אירופה ננעל במגמה חיובית, לאחר העליות שנרשמו אתמול בוול סטריט. גם היום ממשיכים המדדים בניו-יורק לעלות.

עפר קליין, ראש אגף כלכלה ומחקר בהראל ביטוח ופיננסים, מציין כי "רצף הנתונים החודשיים החלשים שנמדדו בגוש האירו, באו לידי ביטוי באומדן הראשון לצמיחה ברבעון השני של השנה, שעמד על 0 אחוזים, נמוך מממוצע החזאים שעמד על 0.4% במונחים שנתיים . התוצר באיחוד האירופאי צמח ב-0.8% במונחים שנתיים. נתונים אלו מצטרפים לירידה של 0.3% בייצור התעשייתי בגוש האירו ביוני, בהמשך לירידה של 1.1% במאי, ששיקפה ירידה בכל מדינות האיחוד והגוש, ולאינפלציה שירדה ל-0.4% ביולי, לצד המשך המתיחות בין רוסיה והמערב. כל אלו מגבירים את הלחץ על הבנק האירופאי, שכבר הביע חשש מגלישת הגוש למיתון. אמנם בהחלטתו האחרונה בחר דראגי להמתין זמן נוסף עד שתתברר השפעת ההרחבות המוניטריות עליהן הודיע בתחילת יוני, אך להערכתנו, על אף שהשפעת השינוי במדיניות אורכת למעלה מרבעון, המשך נתונים חודשיים חלשים יחייבו את הבנק האירופאי לבצע הרחבות נוספות (אולי כמותיות), ולו כדי למנוע הידרדרות באמון הצרכנים והעסקים בגוש."

חברת אפי פיתוח , זרוע הנדל"ן במזרח אירופה של אפריקה ישראל שבשליטת לב לבייב, עברה להפסד של 19.5 מיליון דולר ברבעון השני של השנה. הסיבה להפסד היא שערוכי נדל"ן בעקבות היחלשות הרובל הרוסי מול הדולר. הכנסות החברה ברבעון השני הסתכמו ב-39.5 מ' ד', ירידה של 56% לעומת הרבעון המקביל, אולם יש לציין כי מדובר בהשוואה בעייתית שכן ברבעון המקביל אשתקד רשמה אפי פיתוח הכנסות חד-פעמיות ממכירת חניונים בהיקף של 55.4 מ' ד'.

מניית חברת הבנייה Persimmon זינקה בלונדון לאחר שהחברה דיווחה על זינוק של 57% ברווח לפני מס בחצי הראשון של 2014.

מגמה חיובית נרשמה היום (ג') בבורסות אסיה ברקע עליות השערים הניכרות שחתמו אמש את המסחר בוול סטריט, כאשר מדד הנאסד"ק נסחר ברמות שיא של כ-14 שנה.

עיני המשקיעים מופנות לעבר ועידת הבנקאים השנתית שתיפתח מחרתיים בג'קסון הול, וויאומינג. אור הזרקורים יופנה כמובן ליו"ר הפדרל ריזרב ג'נט ילן ולנשיא הבנק המרכזי האירופי מריו דראגי. הנושא המרכזי של הוועידה אומנם יעסוק בשינויים בשוק העבודה אך המשקיעים ינסו לחפש רמזים באשר לעתיד המדיניות המוניטארית שיינקטו הבנקים המרכזיים בעולם, בייחוד לאור העובדה שכלכלת אירופה בקיפאון לאור נסיגה של הכלכלה הגרמנית, והמשקיעים בשוק חוששים מ"יום הדין" שבו הפד יחליט להעלות את הריביות.

"שיפור במצב במזרח אירופה בין רוסיה לאוקראינה ונתוני בנייה טובים בארה"ב העלו את האופטימיות. הפעילות בארה"ב משתפרת באופן הדרגתי", ציינו היום ב-Perpetual.

חברת מוצרי האריזה האוסטרלית Amcor זינקה לאחר שדיווחה על רווחים שעלו על הציפיות בשוק. קרדיט סוויס העלה את המלצתו למניית Terumo היפנית, העוסקת בציוד רפואי.

[לפורטל הפיננסי][לבורסות בעולם]