בל"ד: "קטאר לא אויבים, הם אחים; בשארה חבר שלנו"

בבל"ד דוחים את הביקורת הציבורית והזעם בכנסת נגדם ומגנים "בתוקף את ההסתה שלוחת הרסן של חברי כנסת ושרים נגד חבריה שנסעו לקטאר"

חנין זועבי ועזמי בשארה / צילום: מתוך פייסבוק
חנין זועבי ועזמי בשארה / צילום: מתוך פייסבוק

"זכותנו לפגוש את אחינו בקטאר" - כך הגיבה סיעת בל"ד על המפגש של 3 חברי הכנסת חנין זועבי, ג'מאל זחאלקה ובאסל גטאס עם עזמי בשארה בקטאר.

בבל"ד דוחים את הביקורת הציבורית והזעם בכנסת נגדם ומגנים "בתוקף את ההסתה שלוחת הרסן של חברי כנסת ושרים נגד חבריה שנסעו לקטאר. על פי החוק הנסיעה הייתה חוקית למהדרין וכל הפניות ליועץ המשפטי כדי שיפתח בחקירה הן תרגיל זול לתפוס כותרת מצד ח"כים ושרים מן הימין".

הסיעה מדגישה בהודעה שפרסמה כי הנסיעה הייתה פוליטית ונועדה לתת ראיונות בתקשורת ולערוך מפגשים פוליטיים וחברתיים. "כמובן שהדבר לגיטימי ונעשה במסגרת הפעילות הרגילה והמובנת מאליה של חברי כנסת. זה שגורמים אנטי-דמוקרטיים תוקפים אותה ומערערים על עצם קיומה, לא עושה אותה ללגיטימית פחות אלא להיפך", נכתב בהודעה לתקשורת.

זחאלקה, יו"ר הסיעה, הוסיף כי "אנו לא רואים בקטר ותושביה אויבים, אלא אחים שלנו שטבעי שיהיה לנו קשר אתם. פעילותינו הפוליטית לא נועדה למצוא חן בעיני ליברמן,כץ, רגב, קריב,מילר ושאר פשיסטים ומחרחרי מלחמה, אלא לייצג את הציבור שבחר בנו ואת עקרונות השוויון, החרות והשלום הצודק שעל בסיסם נבחרנו לכנסת... אנו רואים כחובתנו הפוליטית והמוסרית לקדם את עניין השלום הצודק כדי לעצור המשך שפיכות הדמים ולמנוע מלחמות פושעות ונפשעות כמו מלחמת צוק איתן".

זחאלקה לעג לדרישות ח"כים לחקור את מימון הנסיעה ואישורה, ואמר: "אין לנו מה להסתיר, אנו נמסור דיווח מסודר לוועדת האתיקה כנדרש גם אם זה נעשה באיחור מסיבות טכניות".

על הפגישה עם בשארה אמר זחאלקה: "בעבר נפגשנו אתו עשרות פעמים וגם הפעם נועדנו אתו. בשארה הוא חבר שלנו ומטבע הדברים אנו נפגשים ומשוחחים אתו".