זועבי: "מעמידים אותי לדין על עניין פעוט וחסר משמעות"

(עדכון) - ח"כ חנין זועבי מגיבה להמלצת המשטרה להעמידה לדין בגין הסתה לאלימות, איומים והעלבת עובד ציבור - ומבטיחה להפוך את הדיונים ל"משפט הפוליטי ביותר בישראל" ■ ח"כ דני דנון: "צריך לוודא שלא תברח לקטאר"

משטרת ישראל ממליצה היום (ג') להעמיד לדין את ח"כ חנין זועבי בגין עבירות של הסתה לאלימות, איומים והעלבת עובד ציבור - כך דווח בגלי צה"ל.

החקירה של חברת הכנסת החלה במהלך חודש יולי השנה, בעקבות התבטאויות שהשמיעה זועבי נגד שוטרים בבית משפט השלום בנצרת.

על-פי המשטרה, בעת שנכחו במקום אנשים רבים, זועבי הטיחה בשוטרים אמירות קשות ופוגעניות על רקע היותם ערבים המשרתים במשטרת ישראל. זועבי פנתה אליהם בקריאות גנאי כמו: "אלה שמשתפים פעולה נגד בני עמם, צריך לנקות בהם את הרצפה", "שיפחדו מהשבאב" ו"צריך לירוק להם בפרצוף".

לאחר האירוע אישר היועץ המשפטי לממשלה, יהודה וינשטיין, לחקור את חברת הכנסת. חקירה נפתחה נגדה ביחידת להב 433 במשטרה. כמו כן, נגבו עדויות ממעורבים אחרים בפרשה.

ממצאי החקירה יועברו לפרקליטות המדינה ולהכרעת היועץ המשפטי לממשלה.

בשבוע שעבר נחקרה זועבי במשטרה. כזכור, חברת הכנסת סירבה להגיע לשתי חקירות קודמות אליהן זומנה, אך בעקבות פנייה של המשטרה ליועץ המשפטי לממשלה, זה הבהיר לה כי היא חייבת להתייצב לחקירה במועד שיקבע לכך.

"ההחלטה נבעה מהאווירה המלחמתית והגזענית"

זועבי הגיבה היום להחלטה להעמידה לדין וטענה כי "ההחלטה לא נבעה כתוצאה מהחקירה שלי, שבמהלכה נתתי מענה מפורט לכל הטענות נגדי, אלא בשל האווירה המלחמתית, הגזענית והפשיסטית המטילה את צלה על כל הרשויות בישראל. כך היה גם עם ההחלטה השערורייתית וחסרת התקדים להרחיק אותי מהכנסת למשך 6 חודשים בעקבות דברים שאמרתי במסגרת מילוי תפקידי, ושהיועץ המשפטי קבע מפורשות כי אין בהם עבירה על החוק", הבהירה.

בנוסף, ח"כ זועבי הביעה תקווה כי היועץ המשפטי לממשל יהודה וינשטיין יפעיל שיקול-דעת ולא יקבל את עמדת המשטרה. בהמשך הבטיחה זועבי כי אם תועמד לדין, היא תהפוך את הדיונים ל"משפט הפוליטי ביותר בתולדות מדינת ישראל", כלשונה.

ח"כ זועבי הודיעה כי במסגרת המהלך היא מתכוונת לפנות לשגרירויות זרות, לארגוני זכויות אדם ולהתאחדות הבינלאומית של הפרלמנטים, ולהגיש תלונה רשמית בגין רדיפה פוליטית בשל עמדותיה.

"מעמידים אותי לדין על עניין פעוט וחסר משמעות, בעוד ששרים וחברי כנסת שהסיתו לגזענות, לאלימות ואפילו לרצח לא נחקרים, גם לאחר הגשת תלונות נגדם", נימקה.

"המערכת מתפקעת מרוב דברי-בלע והסתה, אבל את המשטרה מעניינת רק חנין זועבי", אמר ח"כ עיסאוי פריג' (מרצ). "שר החוץ ליברמן מסית נגד אזרחי ישראל הערבים, שר הכלכלה בנט מתגאה ש'הרג הרבה ערבים', מירי רגב מכנה חברי כנסת 'טרוריסטים' - אבל רק את חנין זועבי המשטרה מבקשת להעמיד לדין".

דנון: "שלא תברח לקטאר"

ח"כ דני דנון מסר בעקבות המלצת המשטרה להעמיד לדין את זועבי: "יש לי אמון מלא במערכת אכיפת החוק שתמצה את הדין עם חנין זועבי - אשר מקומה הוא בבית הכלא ולא בכנסת ישראל. הגיע הזמן שהביזיון הזה, שנציגת חמאס יושבת בכנסת ישראל, ייפסק. יש להוציא צו עיכוב יציאה מהארץ כנגד זועבי, כדי לוודא שזועבי לא תברח לקטאר להתאחד עם עזמי בשארה פטרונה, המבוקש לחקירה בישראל".