ח"כ חנין זועבי נחקרה; "זה המשך למסע הרדיפה נגדי"

(עדכון) - ח"כ זועבי: "התעקשותה של המשטרה לזמן אותי לחקירה באופן מיידי ובעת מלחמה, בשעה שלא נפתחה חקירה בגין האיומים ודברי ההסתה המופנים נגדי, מעוררת חשש שהמשטרה פועלת נגדי ממניעים פוליטיים"

חברת הכנסת חנין זועבי התייצבה ונחקרה היום (ב') במשטרה, כאשר עניינה הפורמלי של החקירה היה התבטאויות שיוחסו אליה ואשר נאמרו בבית משפט השלום בנצרת בעת דיון בהארכות מעצר של מפגינים שהתקהלו עקב רצח הנער מוחמד אבו-ח'דיר. לטענת המשטרה, התבטאויות אלה מעוררות חשד להעלבת עובד ציבור והסתה לאלימות.

ח"כ זועבי ציינה מיד אחר סיום חקירתה כי "אמנם במישור הפורמלי החקירה התייחסה בעיקר להעלבת תובע משטרתי, אך זו הייתה חקירה פוליטית באופיה, ולכן אני רואה אותה כהמשך למסע הרדיפה שהחל בהגבלת זכויותיי הפרלמנטריות בעקבות השתתפותי במשט המרמרה, ניסיון פסילת השתתפותי בבחירות האחרונות, והמשיך עד החלטת הכנסת שניתנה בעת המלחמה על עזה ואשר משעה את פעילותי הפרלמנטרית למשך 6 חודשים.

"התעקשותה של המשטרה לזמן אותי לחקירה באופן מיידי ובעת מלחמה, בשעה שלא נפתחה חקירה בגין האיומים ודברי ההסתה המופנים נגדי, מעוררת חשש שהמשטרה פועלת נגדי ממניעים פוליטיים".

לגבי החשדות המיוחסים לה, שלדעת ח"כ זועבי היו "הכסות להמשך הרדיפה הפוליטית", היא הסבירה בעדותה היום כי התבטאויותיה נאמרו כשנכחה בבית המשפט בנצרת ונחשפה לעדויות קשות של משפחות העצורים על אלימות המשטרה, שעצרה קרוב ל-15 קטינים, שחלקם אף נלקחו מבתיהם באישון לילה ונחקרו בניגוד לחוק שלא בנוכחות הוריהם או עורך דין מטעמם.

לדבריה, שמיעת הדברים הקשים האלה קוממה אותה, ולכן דבריה נאמרו מתוך כעס ובסערת רגשות על רקע הברוטאליות של המשטרה נגד העצירים הקטינים, והם לא כוונו להעליב אדם כלשהו.

בא-כוחה של ח"כ זועבי, עו"ד חסן ג'בארין, אמר כי "העבירה בדבר העלבת עובד ציבור הינה מן העבירות האנאכרוניסטיות ביותר בספר החוקים. המשטרה לא נוהגת לחקור נבחרי ציבור בגין התבטאויות רגעיות וספונטניות שנעשו בלהט הפעילות הציבורית הפוליטית, ולכן אם המשטרה תתעקש על הגשת כתב אישום, יהיה עליה להסביר בפני בית המשפט מדוע בעשרות מקרים דומים ואף חמורים יותר לא רק שלא הגישה כתבי אישום אלא לא פתחה בחקירה בכלל. אני מקווה שהיועץ המשפטי לממשלה יסגור את התיק לאחר קריאת גרסתה המלאה של ח"כ זועבי".

במפלגת בל"ד מציינים גם כי "יש בפתיחת החקירה בהקשר זה התנהגות איפה ואיפה של המשטרה נגד ח"כ זועבי, שכן לא נפתחו חקירות נגד חברי כנסת אחרים אשר התבטאו בצורה חמורה ביותר והמסיתה גם לאלימות וגם לגזענות.

"כך, למשל, ח"כ זועבי הגישה תלונה נגד שר החוץ אביגדור ליברמן בגין התבטאות ברשת החברתית, שבה הוא קרא לח"כ זועבי טרוריסטית והצהיר כי 'דינם של החוטפים ודינה של המסיתה מעודדת החטיפות זועבי צריך להיות זהה'. בנוסף, לא נפתחה חקירה נגד ח"כ איילת שקד, שהביעה תמיכה בעמוד הפייסבוק שלה במאמר אשר קורא לפגוע בעם הפלסטיני על זקניו ונשיו, עריו וכפריו, רכושו ותשתיותיו'."

ח"כ זועבי התבקשה, פעמיים, להגיע לחקירה בחשד לעבירות של הסתה והעלבת עובד ציבור, לאחר שבתחילת החודש שעבר, בתום דיון בבית המשפט בנצרת, היא הטיחה לכאורה דברים קשים נגד שני שוטרים ערבים שעמדו סמוך לה ואף קראה לאזרחים לירוק עליהם.

תחילה ביקשו במשטרה לזמן את זועבי כבר בתחילת החודש שעבר לחקירה, אך אז היא טענה כי היא אינה פנויה, ולאחר מכן אמרה שהיא אינה יכולה להיחקר מפאת חג האיד אל פיטר שחל באותם ימים.