נחשפו הקלטות המפלילות לכאורה את עו"ד רונאל פישר

ערוץ 10 חשף קלטות המתעדות את הפגישות בין יו"ר ועד נמל אשדוד המושעה, אלון חסן, לבין עו"ד פישר ■ פישר ביקש לכאורה מחסן לשחד שוטרים ■ "אלון, אתה איש מאוד חכם, אז אתה מבין שזו לא הפעם הראשונה שעובדים איתי"

רונאל פישר / צילום: יונתן בלום
רונאל פישר / צילום: יונתן בלום

ערוץ 10 חשף הערב (ג') במהדורת החדשות את הקלטות המפלילות לכאורה את עו"ד רונאל פישר בתיווך לשוחד. יו"ר ועד עובדי נמל אשדוד המושעה, אלון חסן, נפגש עם פישר במשרדו של הפרקליט הידוע מספר פעמים באמצע חודש יוני, ולבקשת המשטרה צילם את הפגישות במצלמה נסתרת, שתיעדה את פישר כשהוא מציע לכאורה לחסן לשלם לו 150 אלף דולר - אותם הוא יעביר לכאורה לשוטרים ביחידת להב 433.

"אני אומר שוב פעם כדי שלא נהיה בתקלות. אנו מדברים על 3 דברים - אחד: אין כתב אישום בבוררות, שתיים: כתב אישום על הסידורים של מישהו; שלוש: הטבות", כך מפרט פישר מה יקבל חסן תמורת 150 אלף דולר, סכום אותו פישר יעביר לכאורה לגורמים המקורבים אליו בלהב 433.

בפגישה פישר מרגיע את חסן ומבטיח לו כי הוא יכול להיות בטוח "ב-101%", משום שהאדם עימו הוא מבצע את העסקאות לא ידבר. "אלון, אתה הכול חוץ ממפגר, אתה איש מאוד חכם, אז אתה מבין שזו לא הפעם הראשונה שעובדים איתי וסומכים עליי, אז אני אומר לך: ככה זה... זה עובד. אתה יכול להחליט שאתה סומך על זה, יכול להיות שאתה לא סומך על זה, אתה מחליט אבל אין דרך אחרת", אמר פישר.

במהלך מסע השכנועים של פישר, הוא מפציר בחסן להעביר לו את הכסף ומבטיח לו שהוא לא ייקח לכיסו את הכסף או חלק ממנו. "תסתכל טוב, אני מוכן ללכת איתך לפוליגרף אם בכיס שלי ייפול שקל. שקל - לא 10%, לא 12%, שקל אחד מהדבר הזה, שאני אמות", לדברי פישר.

בפגישה נוספת שנערכה בין השניים 4 ימים לאחר מכן, פישר דחק לכאורה בחסן להעביר לו את הכסף. "אני קורא לך כי זהו, נגמר לי הזמן, זהו, אני לא אשקר אותך, נגמר לי הזמן, חותכים היום או רצים קדימה... זה מסוכן לי, אני מת מפחד, הביצים רועדות לי. נתנו לי במתנה.... יבואו מחר... הרמתי לך טלפון", אמר פישר.

במהלך אותה פגישה ומכבש הלחצים שהפעיל פישר על חסן לכאורה, הוא טען כי האנשים שלו במשטרה הודיעו לו לפני שעצרו את חסן, והוא החליט להתקשר לחסן ולהזהיר אותו מפני כוונת המשטרה לעצור אותו. הפגישה של חסן ופישר מסתיימת בהבטחה לכאורה של חסן לארגן את הכסף.

פישר, שנעצר לראשונה ב-3 ביולי, חשוד בביצוע עבירות של תיווך לשוחד, בכך שביקש לכאורה מיו"ר ועד עובדי נמל אשדוד המושעה, אלון חסן, שוחד עבור רכזי מודיעין של המשטרה, בתמורה לסגירת תיקים נגדו. פישר אף נתפס כשהוא מעביר תיק ובו 150 אלף דולר לחסן, לכאורה עבור גורמים במשטרה.

החקירה נגד פישר החלה לאחר שחסן עצמו, שאותו ייצג פישר בעבר, הביא את המידע המפליל לכאורה למשטרה.

פישר, מצדו, טוען כי הכספים שקיבל מחסן הם כספי שכר-טרחה שחסן נותר חייב לו.