ברצלונה תערער ל-CAS על עונש האמברגו בשוק ההעברות

פיפ"א דחתה את הערעור של הקטאלונים ולא תאפשר להם לרכוש שחקנים חדשים עד ינואר 2016; המועדון יערער בערכאה גבוהה יותר: ביה"ד לספורט בשווייץ

תומאס ורמאלן, ברצלונה / צלם: רויטרס
תומאס ורמאלן, ברצלונה / צלם: רויטרס

פיפ"א הודיעה היום (ד') כי היא דוחה את ערעורה של ברצלונה, ומשאירה את העונש המקורי שניתן למועדון הכדורגל הספרדי: אמברגו בשוק ההעברות למשך שני חלונות - כלומר העונש יהיה תקף בחלון של ינואר 2015, ובזה שייפתח בקיץ הבא (לפני עונת 2015/16).

כזכור, פסקה ההתאחדות העולמית כי בשל הפרת תקנון ההעברות הבינלאומיות של כדורגלנים מתחת לגיל 18, תיענש בארסה באיסור מוחלט על רכישת שחקנים חדשים במהלך הקיץ הנוכחי. אלא שהמועדון ערער, ופיפ"א הסכימה לעיכוב ביצוע עד לתום הדיון המשפטי. לכן, יכלו הקטאלונים לרכוש שחקנים חדשים הקיץ - ועשו זאת מכל הבא ליד: בקאמפ נואו נחתו לא פחות משישה שחקנים, תמורת סכום כולל של 153 מיליון אירו.

הרכש הבכיר והנוצץ ביותר היה לואיס סוארז (נרכש תמורת 81 מיליון אירו מליברפול), ואליו הצטרפו ג'רמי מתייה (20 מיליון אירו ששולמו לוולנסיה), איבן ראקיטיץ' (18 מיליון, סביליה), מארק-אנדרה טר שטגן (מנשנגלאדבך, 12), קלאודיו בראבו (ריאל סוסיאדד, 12) ותומאס ורמאלן (ארסנל, 10).

בעקבות ההחלטה היום, הוציאה ברצלונה הודעה רשמית בזו הלשון: "ברצלונה תמשיך להגן על האינטרסים שלה בפני הערכאה המשפטית הגבוהה ביותר בעולם הספורט, ה-CAS". בית הדין הגבוה לערעורי ספורט, שמושבו בשווייץ, הוא הסמכות היחידה שיכולה להפוך החלטות של פיפ"א.