פרשת איקיוטק: האם מי ששילם יקבל את כספו בחזרה?

בעמותת "צדק נג"ה" גייסו כבר 70 אלף שקל באמצעות אתר הדסטארט ■ המטרות: הגנה משפטית והשבת הכספים לנפגעי איקיוטק

בן אופק מנכל איקיוטק / צילום: אפרת אהרוני
בן אופק מנכל איקיוטק / צילום: אפרת אהרוני

מעל 70 אלף שקל גויסו עבור נפגעי חברת איקיוטק במסגרת קמפיין הגיוס של עמותת "צדק נג"ה" באתר הדסטארט, וכעת היא מציבה יעד החדש: השבת הכספים למי ששילם את סכומי הכסף לחברה שלא בצדק.

נפגעי איקיוטק, המאוגדים בעמותת "צדק נג"ה", הצליחו בימים האחרונים להשיג את יעד הגיוס שהציבו לעצמם - 60 אלף שקל - ואף לעבור אותו, כשעוד היד נטויה.

בסכום שנאסף תספק העמותה הגנה משפטית קבוצתית לכלל חבריה מפני תביעותיהן המשפטיות של איקיוטק והחברות השונות הקשורות לפרשה זו.

כעת, כאמור, הוחלט אף להציב יעד נוסף לזה המקורי ולסייע בהשבת הכספים לחייבים ששילמו מתוך תחושת איום או פחד, מבלי שבאמת התקשרו עם החברה או צברו חוב מולה.

עמותת "צדק נג"ה", בראשות קארן בוקסנבוים, הוקמה לאחרונה במטרה לאגד את נפגעי איקיוטק ומתחייבת להעמיד הגנה משפטית לכל אחד ואחת מ-300 חבריה, במקרה שאלה ייתבעו על-ידי איקיוטק, ספינגו, כ.ל.י תקשורת ואחרות - ואף תשלם עבורם את החוב במקרה שאלה יימצאו חייבים, וככל שיהיו משאבים בקופת העמותה.

לקמפיין נותרו 23 ימים, ובמסגרתו ניתן עדיין להצטרף למסגרת ההגנה הקבוצתית או למסלול השבת הכספים.

בעמותה מתחייבים כי אם קמפיין הגיוס יגיע ליעד החדש של 100 אלף שקל, יכינו עבור כל אחד מחברי העמותה ששילם ערכת תביעה אישית, אותה יוכלו להגיש לבית המשפט לתביעות קטנות ולהשיג את הכסף בחזרה. עוד מתחייבים בעמותה לפתוח פורום לייעוץ משפטי אשר יסייע לחברים בהגשת התביעה ובהחזר הכספים.

עו"ד גונן בן יצחק, יועץ משפטי לעמותה, אומר כי "שתי תביעות מהסוג הזה הוגשו עד כה, ובשתיהן החזיר בית המשפט את הכספים. הגשת תביעה להשבת הכסף לא רק עשויה להחזיר לכם את כספכם, אלא היא גם השבת מלחמה לכל דבר ועניין. זהו הדבר הנכון לעשות מבחינה כספית, אבל חשוב מכך, זהו מעשה אזרחי ראוי, המונע מאחרים ליפול בפח ומקרב את סופו של מערך הגבייה הלא צודק הזה".

הקמפיין זמין באתר הדסטארט בכתובת: headstart.co.il.