מנכ"ל פלייטק לשעבר משיק סטארט-אפ חדש

Funzing, החברה החדשה של אביגור זמורה, תציג מידע על פעילויות שונות, בהתאם לגיל המשתתפים והמיקום: "מצאתי את עצמי בתסכול מול גוגל כשאני מחפש מה לעשות עם הילדים או כשאני רוצה לצאת עם אשתי"

שש שנים אחרי שעזב את חברת ההימורים המקוונת פלייטק, בה שימש כמנכ"ל ודירקטור, אביגור זמורה חוזר לעולם האינטרנט כיזם. בשנים האחרונות השקיע במספר חברות וסטארט-אפים וכעת הוא חוזר לקדמת הבמה עם הסטארט-אפ Funzing, אתר שמציע אירועים ייחודיים לפי גיל ומיקום. את החברה, שבה השקיע עשרות אלפי דולרים, הקים בתחילת השנה עם המייסדים ערן אלון (מנכ"ל), נעה מוסקטי וירון סגיב.

"מצאתי את עצמי בתסכול מול גוגל כשאני מחפש מה לעשות עם הילדים או כשאני רוצה לצאת עם אשתי. אתה תמיד מקבל את אותן תוצאות - סרט, ג'ימבורי או טיול. שום דבר מחוץ לקופסה. שום דבר שונה שאפשר לעשות שבוע אחרי שבוע", מסביר זמורה בשיחה עם "גלובס" את הסיבה שהביאה אותו להקים את Funzing.

"הסתכלתי מסביב וראיתי שיש הרבה אנשים שעושים דברים מעניינים אבל זה לא מקודם מספיק בגוגל או בכלל. לכן, החלטנו ליצור זירה חברתית, שיוצרי פעילות מעלים את התוכן המגוון והשונה שלהם ומאפשרים לגולשים למצוא את הדברים שרלבנטיים עבורם".

"שישי עם אשתך"

היתרון של Funzing הוא היכולת לסנן מבין הפעילויות לפי ההתאמה לגילאים שונים - בין אם מדובר בילדים קטנים, בני נוער או מבוגרים וכן לפלח את התוצאות לפי מיקום, מרחק מהבית וכמובן תאריכים. "אנחנו הופכים את החיפוש ואתה יכול להגדיר שאתה מחפש פעילות לילדה בת 3 אחרי הגן, או פעילות בוקר לילד הגדול שלך או לשישי בבוקר עם אשתך", מסביר זמורה.

בין הפעילויות שאפשר למצוא ב-Funzing: שיעורי ריקוד סלסה, סדנת בישול צמחוני, לימוד נהיגה בקארטינג, הכרת קרקס חקלאי, סדנאות צילום עם ילדים ועוד.

לדבריו, "אנחנו נותרים ליוצרים פלטפורמה אינטרנטית שבה הם יכולים להעלות תמונות, תיאור הפעילות, העלות והמקום. מאותו רגע אנחנו מקדמים ומפרסמים את הפעילות שלהם באתר, ברשתות חברתיות ובאתרים אחרים דוגמת ynet".

זמורה מסביר כי היתרון של Funzing הוא לא רק כלפי הגולשים אלא גם כלפי יוצרי הפעילויות. "אתה מקבל כניסה קלה לעולם העסקים ממשהו שעד היום היה התשוקה או התחביב שלך ואתה יכול לעשות ממנו כסף מבלי להשקיע באתר משלך או בקידום ובפרסום שלו".

התשלום ליוצר הפעילות נעשה דרך האתר באמצעות כרטיס אשראי, כשהחברה משמשת כסולקת התשלומים. המודל העסקי מבוסס על גביית 20% מההכנסות של יוצר הפעילות, כשכל פעילות שעולה לאתר נבדקת בשיחה מול היוצר שלה וכן בדיקה בפועל של הסדנאות.

האתר פעיל בשלושת החודשים האחרונים ובימים אלה עובדת החברה על השקתו מחוץ לישראל.