נעילה חיובית בבורסות אירופה; ירידה בפעילות הייצור ביבשת

מדד מנהלי הרכש בתחום הייצור בגוש האירו ירד לרמה של 50.8 נקודות בחודש אוגוסט ■ ביפן פורסמו נתוני ייצוא טובים, בסין פורסמו נתוני ייצור חלשים ■ נטייה לעליות בנעילת וול סטריט

אסיה סטוק / צלם: בלומברג
אסיה סטוק / צלם: בלומברג

המסחר בבורסות אירופה ננעל היום (ה') בעליות שערים, על רקע פרסום מדד מנהלי הרכש, ולאחר שאתמול ננעל המסחר בוול סטריט בנטייה לעליות כאשר מדד ה-S&P התקרב לשיא כל הזמנים.

היום תיפתח בארה"ב ועידת הבנקאים השנתית בג'קסון הול, ובה יישאו דברים יו"ר הפד ג'נט ילן ונשיא הבנק המרכזי האירופי מריו דראגי. המשקיעים ינסו לחפש רמזים באשר למדיניות המוניטרית שיינקטו הבנקים המרכזיים בעולם.

מדדי וול סטריט סגרו אתמול בנטייה לעליות: הנאסד"ק סיים ללא שינוי והדאו וה-S&P 500 עלו ב-0.35% ו-0.25% בהתאמה. אתמול פורסמו פרוטוקולי ישיבת הריבית של הפד בחודש יולי, מהם עולה כי בכירי הפדרל ריזרב קרובים לגיבוש הסכמה בכל הנוגע לאסטרטגיית היציאה ממדיניות התמריצים והריביות האפסיות, ואף העלו את האפשרות שזה יקרה מוקדם יותר מהצפוי. אם היעדים שהציב הבנק המרכזי בתחום האינפלציה ושוק העבודה יושגו, אז קיימת אפשרות להעלאת הריביות מוקדם יותר. עם זאת, מרבית חברי הפד הסכימו כי דרושים עוד נתונים לפני שיוחלט על שינוי מגמה.

בזירת המאקרו פורסמו היום מדד מנהלי הרכש בכל רחבי הישבת. בגרמניה המדד טיפס לרמה של 52 נקודות באוגוסט, עניין המעיד על התרחבות בפעילות הייצור, בעוד צפי האנליסטים עמד 51.7 נקודות. בצרפת, מנגד, חלה האטה בפעילות הייצור והמדד רשם קריאה של 46.5 נקודות. המדד הכללי של גוש האירו ירד לרמה של 50.8 נקודות ולא עמד בציפיות לקריאה של 51.4 נקודות. מדד מנהלי הרכש בתחום השירותים ירד לרמה של 53.5 נקודות, בעוד הצפי עמד על קריאה של 53.6 נקודות.

בבריטניה פורסם כי נתון המכירות הקמעונאיות לחודש יולי שעלה ב-0.1% בעוד הצפי בשוק עמד על עלייה של 0.4%.

מניית Raiffeisen Bank International מטפסת ביותר מ-5% לאחר שפרסמה דוחות כספיים לרבעון השני שעקפו את תחזיות האנליסטים. מניית Polymetal International עולה ב-1% לאחר שבנק אוף אמריקה העניק למניה המלצת קנייה.

הניקיי סגר בעליות

בורסות אסיה ננעלו הבוקר (ה') במגמה מעורבת על רקע הנטייה לעליות בנעילת המסחר בוול סטריט אמש ומגמה מעורבת בחוזים העתידיים בארה"ב ובאירופה היום. יפן רשמה עליות בעקבות נתוני יצוא טובים, הונג קונג וסין יורדות לאחר שהייצור הסיני ירד מעבר לתחזיות.

מדד ה-MSCI אסיה יורד ב-0.7% בהונג קונג כש-5 מניות יורדות על כל אחת שעולה. המדד סגר אתמול בשיא של 6 שנים.

בסין פורסם הבוקר כי מדד מנהלי הרכש של HSBC נפל באוגוסט ל-50.3 נקודות, לעומת 51.7 נקודות בחודש יולי. מדובר בשפל של 3 חודשים. אנליסטים צפו כי המדד הבוחן את הייצור הסיני יירד קלות ל-51.5 נקודות. כל קריאה מעבר ל-50 נקודות מעידה על התרחבות בייצור.

"כלכלת סין עדיין במגמת התאוששות אבל המומנטום הואט", אמר וואנג טאו (Wang Tao) מ-UBS בהונג קונג. "הריבאונד של הקיץ לוקח אוויר, אבל מסלול ההתאוששות עדיין בעינו", לדבריו.

בין המניות שהיו פעילות היום באסיה, נציין את AMP שעולה באוסטרליה לאחר שהודיעה על תוכנית לקיצץ בהוצאות.

China Shenhua Energy , יצרנית הפחם הסינית, יורדת בהונג קונג.

ZTE הסינית (סימול HK:763) עולה בהונג קונג לאחר שדיווחה על עלייה ברווחי המחצית הראשונה של 2014. Tatts Group יורדת באוסטרליה לאחר שתוצאותיה פיספסו את התחזיות. Dainippon Screen Manufacturing זכתה להמלצת קנייה ועולה.