לאחר דיון אחד: עו"ד יורם יוסיפוף משך תביעה נגד טדי שגיא

יממה לאחר הגשתן, נמחקו תביעה ובקשה לצו מניעה שהגיש עו"ד יוסיפוף נגד המיליארדר טדי שגיא לעצירת מכירת אתר האופנה הבריטי everything5pound

בית המשפט המחוזי בת"א הורה הבוקר (ה') על מחיקת תביעה ובקשה למתן צו מניעה זמני שהגיש עורך הדין ואיש העסקים יורם יוסיפוף נגד איש העסקים טדי שגיא, שבמסגרתה ביקש יוסיפוף לעצור את מכירת אתר האינטרנט הבריטי everything5pound לתאגיד קפריסאי שבבעלות טדי שגיא וקבוצת שגיא.

התביעה נדחתה יום אחד בלבד לאחר שהוגשה, לאחר דיון בודד בה, ולאחר שיוסיפוף השתכנע לחזור בו מתביעתו ולמחוק אותה. בתוך כך, יוסיפוף חשף בדיון כי מצבו הכלכלי אינו מזהיר, וכי הוא נקלע לחובות גדולים.

אתמול (ד') הגיש יוסיפוף, באמצעות עורכי הדין זיו עירוני, טטיאנה חיטריק וקרן אביב-מור, תביעה ובקשה דחופה למתן צו מניעה זמני נגד איש העסקים טדי שגיא ונגד אחד ממנהלי קבוצת שגיא, אייל דייסי.

יוסיפוף ביקש מבית המשפט לעצור את העסקה למכירת מניות חברה בריטית, שהיא הבעלים של אתר הקניות המקוון everything5pound, שעוסק במכירת פריטי אופנה ולבוש, לידי חברה בבעלות טדי שגיא.

לטענת יוסיפוף, שגיא ודייסי התחייבו בפניו כי לא יבצעו כל עסקה לרכישת החברה, אלא בשיתופו כמתווך הזכאי לעמלה מן המכירה, אך לבסוף הם התעלמו מהתחייבותם זו, תוך מעשה גזל, תרמית והונאה כלפיו, ותוך שנגרם לו נזק של מאות-מיליוני שקלים.

עוד לטענתו, מכירת החברה מתבצעת במחיר שהוא כ-15% בלבד משוויה האמיתי של החברה. לטענתו, ניתן היה להנפיק את החברה בבורסה האנגלית בשנה הבאה לפי שווי של 100 מיליון ליש"ט.

בתגובה שהגישו שגיא ודייסי, באמצעות עורכי הדין בעז בן-צור, קרן שמש ואברהם אברהמוף, נטען כי מדובר בניסיון מאוחר, שהחמיץ את המועד, למנוע השלמת עסקה בין שני צדדים זרים שלא צורפו לבקשה, האחד - המוכר אנגלי; והשני - התאגיד הקפריסאי הרוכש הרשום בחו"ל, שהקשר בינם לבין ישראל מתמצה בהימצאותם על אותו גלובוס.

לטענת שגיא ודייסי, הבקשה מבוססת על טענות-שווא של יוסיפוף, שכלל אינן נוגעות לעצם השלמת העסקה, אלא לתשלום "דמי תיווך" נטענים המגיעים לו, ללא שמץ של זכות.

בנוסף, נטען כי יוסיפוף ניסה להשתמש בשמו של שגיא באופן פסול, בעוד שקבוצת שגיא והמוכרים לא רצו להתקשר עימו בעסקה, וכי העסקה נקשרה והושלמה בין קבוצת שגיא לבין בעלי המניות הבריטיים בלי שום קשר ליוסיפוף.

במהלך הדיון שהתקיים הבוקר בבקשה לסעד הזמני, לאחר שהתברר כי הסכם מכירת האתר כבר הושלם ונחתם, הודיע בא-כוחו של יוסיפוף כי הוא מקבל את המלצת בית המשפט למשוך את הבקשה למתן צו מניעה זמני, וכן למחוק את התביעה שהוגשה.

אולם, ייתכן כי בעתיד נשמע פרטים נוספים על הפרשה, לאחר שפרקליטו של יוסיפוף הצהיר בדיון כי הוא שומר על זכותו של יוסיפוף להגיש בהמשך תביעה כספית אחרת בעקבות הסכם המכירה.