5 שנים לאחר הקריסה בעסקיו: עמית ברגר דירקטור ב-5 חברות

ברגר היה בעל השליטה בחברת ההשקעות אנטר הולדינגס שהגיעה ב-2009 להקפאת הליכים, לאחר שצברה חובות של מאות מיליוני שקלים

עמית ברגר, מרוץ סביון / צילום: יוסי כהן
עמית ברגר, מרוץ סביון / צילום: יוסי כהן

דירקטור חיצוני חדש הצטרף לדירקטוריון חברת הביומד תראפיקס ביו (לשעבר נסווקס) - עמית ברגר, לשעבר בעל השליטה בחברת אנטר הולדינגס שקרסה. באסיפת בעלי המניות של תראפיקס, שנערכה ביום חמישי, אושר מינויו של ברגר לתפקיד וכן אושרו לו התגמולים, השיפוי והביטוחים.

מינויו של ברגר (50) אושר פה אחד בקרב המצביעים שאינם בעלי עניין, אך אישור השיפוי הביטוחי שלו עבר ברוב קטן יותר של 58.9% (12.8% התנגדו).ברגר, לפי תראפיקס, נחשב לבעל מומחיות חשבונאית ופיננסית לצורך עמידה בכללי הדירקטוריון של חוק החברות.

לברגר, המשמש כבר כדירקטור בארבע חברות (מגה אור, איתי פיננסים, ספאנטק ופולאר השקעות), היסטוריה ארוכה בשוק ההון, בה ידע הצלחות גדולות לצד כישלונות גדולים. הוא התחיל את דרכו בחברת ניהול התיקים שהנפיק, דור-ברגר (שהפכה בהמשך לברגר הולדינגס ולאחר מכן לדש-איפקס) וסיימה אותה בהסדר חוב שהיווה כישלון צורב.

ב-2003 הפך ברגר לבעל שליטה באחת מחברות הברוקרים הגדולות בישראל, כשברגר הולדינגס שלו השלימה מיזוג עם חברת דש ני"ע. אלא שכעבור מספר חודשים הוא איבד את השליטה בחברה שייסד, בעקבות השתלטות עוינת שהוביל מיקי צולר (הסתדרות העובדים הלאומית).

הסיבוב השני של ברגר בשוק ההון, באמצעות חברת אנטר הולדינגס, הסתיים בצורה רעה בהרבה. החברה - שהחזיקה ב-38% ממניות רשת המזון טיב טעם ו-4.9% מבית ההשקעות פריזמה - הגיעה בשנת 2009 להקפאת הליכים, כשחובותיהן של אנטר הולדינגס ובעלת השליטה בה, ברגר שוקי הון, נאמדו במאות מיליוני שקלים.

בין נושי החברה היו בעלי האג"ח, הבנקים הפועלים ומזרחי טפחות, ומס הכנסה. ברגר, שנתן ערבות אישית לבנקים ולגורמים אחרים על חובות בהיקף של כ-56 מיליון שקל, הגיע עמם להסדר חוב המתפרס על פני 20 שנה. כיום, ככל הידוע, הוא עוסק בניהול תיקי השקעות באמצעות חברת דולפין 1.

תראפיקס נכנסה לאחרונה לשוק הלוהט של הקנאביס הרפואי. החברה רכשה לפני מספר ימים 26% מחברת לארה פארם תמורת 800 אלף דולר, השקעה שאמורה לגדול ל-1.5 מיליון דולר תמורת 49% מלארה. החברה הנרכשת מפתחת טכנולוגיות לשיפור השימוש בקנאביס רפואי. במקביל, תראפיקס מקדמת מהלך של רישום למסחר מעבר לדלפק בארה"ב. כיום שווי השוק של החברה הוא 10 מיליון שקל.