נתיבי ישראל: מחלף בית רבן ייפתח היום לתנועה

המחלף החדש בפרויקט כביש 7, יחד עם פתיחתו הצפויה של מחלף גדרה (כנות), מחבר את העיר אשדוד והנמל לכביש 6, ירושלים והדרום

מחלף בית רבן/צילום: יוסי זמיר
מחלף בית רבן/צילום: יוסי זמיר

חברת נתיבי ישראל תפתח לתנועה היום (ב') את הקטע המערבי בפרויקט כביש 7 - מחלף בית רבן. המחלף שייפתח הינו חלק מפרויקט אשר נועד ליצור כביש דו-נתיבי ודו-מסלולי לאורך כביש 7, המהווה עורק תחבורה עיקרי בין העיר אשדוד והנמל לכביש 6.

במסגרת פרויקט כביש 7 מבוטלים הצמתים הקיימים בית רבן וגדרה, מוקמים מחלפים ומעברים תת קרקעיים ותבוצע הכנה להוספת נתיב שלישי בעתיד.

הקטע המערבי של הפרויקט, במסגרתו נפתח לתנועה מחלף בית רבן, כולל כ-3.2 ק"מ. במסגרת העבודות הוקם המחלף החדש, בוצעה הכנה לנתיב שלישי לכל כיוון וכן הוסדרו דרכי גישה ליישובי גדרות ולקבוצת יבנה וסביבתה.

בעוד מספר ימים צפוי להיפתח גם הקטע המזרחי של הפרויקט - מחלף גדרה החדש (כנות). קטע זה כולל כ-4.1 ק"מ, ובמסגרת העבודות מוקמים גם מעברים תת קרקעיים להולכי רגל לבית הספר כנות ולאזור התעשייה כנות.

העבודות על פרויקט כביש 7 החלו באוגוסט 2011 והושקעו בהן כחצי מיליארד שקל. על מנת להימנע מעיכוב בפתיחת הכביש החדש נעשו מאמצים להמשיך את העבודות גם בתקופה האחרונה, חרף הירי מרצועת עזה, על ידי הצבת מיגוניות באתר העבודה.

"הגידול בפעילות המסחרית של נמלי ישראל מצריך היערכות לקליטת אוניות ענק, לעורף מתאים ולצירי תחבורה מתקדמים, אשר יאפשרו תנועה נוחה ומהירה של אנשים ומטענים אל הנמל וממנו", אמר שר התחבורה ישראל כץ. "אשדוד זוכה בשנים הקרובות לקפיצה של ממש בתשתית התחבורה המקשרת אל העיר, כראוי לעיר במעמדה. מיליארדי שקלים מושקעים ויושקעו בעיר, בגישה אליה ובנמל", לדבריו.

מנכ"ל חברת נתיבי ישראל שי ברס ציין כי "פרויקט כביש 7 חולק לשני מקטעים, בדומה לפרויקטים גדולים אחרים שייחלו בשנים הקרובות. חשיבותו הרבה של הפרויקט היא בתרומתו לבטיחות, לאיכות החיים ולנגישות הגבוהה ליישובים הרבים שלאורכו ולמרכזי החיים והמסחר שבצדדיו. במסגרת הפרויקט הושמה תשומת לב מיוחדת לשילוב תחבורה ציבורית, וכן הושם דגש רב על שיקום נופי".

פרויקט כביש 7 מבוצע על ידי חברת נתיבי ישראל, במטרה להפוך דרך אזורית לכביש רוחב מהיר. לאורך התוואי הוקמו שבע כניסות ויציאות לכבישים החוצים. העבודות כללו גם את הקמתו של כביש עוקף כנות, אשר נפתח לתנועה לפני כשנה, במטרה לאפשר גישה נוחה אל המוסד החינוכי כנות.