מאמר ב"וול סטריט ג'ורנל": להביס את דאע"ש ולטפל בקטאר

הכותבים, מומחים בתחום הביטחון, טוענים: לפני שדאע"ש ישתלט על לבנון, ירדן וכוויית - ארה"ב חייבת להקים קואליציה של מדינות ולהביס אותו

דאע"ש / צילום: רויטרס
דאע"ש / צילום: רויטרס

מאמר שפרסמו אתמול (א') מומחי הביטחון ג'ק קין ודניאל פלטקה בעיתון הנחשב "וול סטריט ג'ורנל" קורא לנשיא ארה"ב ברק אובמה להוביל קואליציה בינלאומית להבסת ארגון דאע"ש וכמו כן "להציב אולטימטום לקטאר", המממנת העיקרית של גורמי טרור במזרח התיכון ובכללם דאע"ש וחמאס.

המאמר מפורסם חודשיים אחרי מאמר שפרסמו השניים גם כן ב"וול סטריט ג'ורנל", בו פירטו תוכנית לשחרור עיראק מארגון הטרור האכזרי. מאז, הם מציינים, דאע"ש התעצם, כבש עוד שטחים ומאיים להרוג אמריקאים רבים כפי שערף את ראשון של העיתונאי ג'יימס פולי.

אובמה הסתפק עד כה באישור פעולה צבאית מצומצמת מאוד בעיראק, שכללה הזרמת 1,100 חיילים למדינה וכ-100 תקיפות אוויריות.

המאמר מתאר להפליא את הטרגדיה של המזרח התיכון: "שורשיו של ארגון דאע"ש, כמו אל-קאעידה לפניו, נעוצים עמוק בעולם הערבי. מנהיגי ערב נתנו מעט מאוד למאות מיליוני האזרחים הנמצאים תחת שליטתם ומנצלים את המרמור למלחמות אזוריות כמו בעיראק, סוריה, לבנון, לוב ושטחי הרשות הפלסטינית. זהו מתכון לקונפליקט אינסופי. חייבים להכריח את המנהיגים האלה לגבש אסטרטגיה אזורית להביס את דאע"ש וארגוני הטרור האחרים. רק ארה"ב יכולה ליזום ועידה כזו. רק ארה"ב יכולה לדרוש שינוי כזה גדול".

כותבי המאמר טוענים גם כי "הגיע הזמן להתעמת עם קטאר, שמממנת את דאע"ש וארגוני טרור אחרים כמו חמאס. הנסיכות הזעירה הזו מעולם לא אולצה לבחור בין הצטרפות לציביליזציה לבין תמיכה בגורמים רצחניים. לארה"ב יש את הכוח לעשות זאת".

בנוסף, כותבי המאמר קוראים גם למדינות לפעול באופן מתואם לייבוש צינורות המימון של דאע"ש. הם מזהירים שמדינות כמו לבנון, ירדן וכוויית נמצאות על הכוונת של דאע"ש, ולפיכך קוראים לארה"ב להוביל קואליציה בינלאומית של מדינות שיילחמו בדאע"ש.