נעילה חיובית בוול סטריט; מדד ה-S&P טיפס לשיא חדש

במהלך המסחר ה-S&P חצה את רף ה-2,000 נקודות וטיפס לשיא תוך יומי חדש ■ המסחר באירופה ננעל בעליות בעקבות רמזים של מריו דראגי לחבילת תמריצים באירופה ■ מאקרו: מכירות הבתים החדשים ליולי ירדו במפתיע

וול סטריט / צילום: רויטרס
וול סטריט / צילום: רויטרס

המסחר בוול סטריט נחתם היום (ב') בעליות שערים למן הפתיחה, כאשר מדד ה-S&P 500 חצה במהלך המסחר את רף ה-2,000 נקודות וקבע שיא תוך יומי חדש. המדד ננעל בשיא נעילה חדש אך קצת מתחת ל-2,000 נקודות. בבורסות אירופה נרשמה היום מגמה חיובית בעקבות דברי מריו דראגי (על כך בהמשך) ועל רקע נתון מאקרו משוק הנדל"ן.

ג'וזף גרינקורן, מנכ"ל חברת מוריס גרופ, התייחס להגעתו של מדד ה-500 S&P לרמה של 2,000 נקודות וציין כי: "גם הנאסד"ק והדאו ג'ונס צפויים לשבור שיאים חדשים במהלך 2014 ובמשך בתחילת 2015, השוק האמריקאי קוצר עכשיו את הפירות של ההרחבה הכמותית ורמת הריבית האפסית שאפשר ה'פד'. במצב הנוכחי רוב ההון העולמי עובר בחזרה להשקעות בארה"ב. רוב החברות הגדולות ממשיכות מספר רבעונים ברציפות לעקוף את תחזיות האנליסטים והמצב הכלכלי בארה"ב ממשיך להשתפר. במצב הנוכחי שבו אסיה מדשדשת ובאירופה יש משבר כלכלי".

המגמה החיובית מגיעה על רקע דברים של נגיד הבנק המרכזי האירופי דראגי בסוף השבוע בכנס ג'קסון הול. דראגי אמר כי הוא בטוח שהצעדים שנקט הבנק בחודש יוני (ריבית פקדונות שלילית והורדת הריבית המרכזית) הובילו להחלשת האירו ויסייעו להמריץ את הכלכלה המדשדשת של גוש האירו. דראגי רמז בנוסף כי הבנק המרכזי מוכן לנקוט בצעדים נוספים וקרא לפעול גם במישור של רפורמות כלכליות מבניות במטרה להבריא את הכלכלה.

יו"ר הפד ג'נט ילן אמרה באותו כנס כי אין "מתכון פשוט" להחלטות הבאות שיתקבלו בפד' ולצד זאת חזרה על האזהרה שאמרה בעבר לפיה הבנק המרכזי עלול להעלות את הריביות מוקדם מהצפוי אם השיפור בשוק העבודה יהיה מהיר או אם האינפלציה תעלה בחדות. במטרה לאזן את האמירות הניציות שלה, ילן אמרה בנוסף כי 19 אינדיקטורים בשוק העבודה שהפד' עוקב אחריהם, מצביעים על כך ששיעור האבטלה אומנם ירד אך מצבו של שוק העבודה עדיין לא אופטימלי.

ב-17:00 פורסמו נתוני מכירות הבתים החדשים לחודש יולי שירדו במפתיע לקצב שנתי של 412 אלף, בעוד הצפי בשוק עמד על עלייה לרמה של כ-430 אלף, לעומת 406 אלף בחודש הקודם.

אלעד שמש, האסטרטג הראשי של Colmex (קולמקס) בית השקעות, אמר היום כי "שבוע המסחר עומד להיות מאתגר מהרגיל. לראשונה נראה המספר 2,000 במדד ה-S&P500 באמצעות החוזים העתידים. 2,000 הנקודות מהווה נקודת ציון היסטורית ופסיכולוגית כאחד. במסחר המקדים סוחרי החוזים הציפו את השווקים בפקודות קנייה והזניקו את המדד, וכתגובת המשך הפעילו שרשרת פקודות מכירה ובלמו את הזינוק. בפועל קיימות פקודות מכירה כבדות ביותר סביב רמות השיא הנוכחיות אשר עלולות להיזרק לשווקים במהלך יום המסחר. בחדרי העסקאות נרשם ביקוש חריג לחוזי שורט ברמות השיא, יחד עם חוזי לונג מעל רמות השיא. המשמעות היא שהסוחרים מעריכים כי אם נעבור את רמות השיא הללו נצא למהלך עליות חדש".

בין המניות שריכזו עניין נציין את בורגר קינג (סימול BKW), שדיווחה כי היא במגעים לרכוש את רשת הקפה והסופגניות הקנדית Tim Hortons .

רוש השוויצרית במגעים לרכוש את InterMune (סימול ITMN) ב-8.3 מיליארד דולר.

גולדמן זאקס הסכים לשלם קנס של 1.2 מיליארד דולר בגין אי חשיפת סיכונים בהשקעות הקשורות למשכנתאות לפני המשבר הפיננסי ב-2008.