צרכנים לשטראוס: להחליף מיד את השם "קפה טורקי"

לשטראוס, יצרנית "קפה טורקי עלית", הגיעו פניות מצרכנים שביקשו לשנות את שם המותג ■ בחברה הבהירו: הקפה מיוצר בארץ, הפולים לא מטורקיה

קפה טורקי עלית / צלם: תמר מצפי
קפה טורקי עלית / צלם: תמר מצפי

"אני קוראת לחברת עלית להחליף את השם של הקפה, מ'קפה טורקי' ל'קפה שחור'. ממש לא בא לי על כל דבר שקשור לטורקיה בימים אלה". הסטטוס הזה ברשת צבר קרוב ל-10,000 לייקים. במקביל, פניות בנושא הגיעו לחברה גם דרך עמוד הפייסבוק של קפה טורקי עלית.

על-פי הצרכנים שפנו לחברה, אין סיבה שחברת שטראוס תמשיך לכנות את המותג הפופולרי שלה "קפה טורקי", זאת לאור היחסים העכורים בין שתי המדינות וההתבטאויות של נשיא טורקיה רג'פ טאיפ ארדואן, שאמר שישראל יותר גרועה מהיטלר.

"הגיע הזמן להחליף את השם של הקפה לקפה שחור/ישראלי/טעים/נפלא וכו'", כתב אחד הלקוחות. "רק לא טורקי! זה פוגע ברגשות העם, העשוי להחרים את המוצר!".

בחברה השיבו לצרכנים כי הקפה נקרא כך כיוון שצורת הטחינה שלו היא טורקית, וכי אין שום קשר בינו לבין המדינה. קפה טורקי עלית מיוצר משנת 1963 ועד היום במפעל בלוד. גם פולי הקפה לא מגיעים מטורקיה אלא ממדינות אחרות.

בחברת שטראוס, יצרנית קפה טורקי עלית, אישרו את הפניות. "חשוב לציין כי הקפה מיוצר בארץ בעיר לוד", נמסר בתגובה. "מקור השם 'קפה טורקי' נובע מצורת הטחינה של פולי הקפה, ולא ממקור הפולים - שמגיעים ממדינות כמו אתיופיה, קולומביה וויאטנאם".

בחברה אמרו כי כותבת הסטטוס שזכה באלפי תגובות "תתעניין לדעת שדווקא בטורקיה לא שותים קפה שנטחן בשיטה הטורקית, וששיטה זו הופצה על-ידי הטורקים במקומות בהם שלטו, כמו ישראל וארצות הבלקן".