אלקטרה: הרווח עולה וצבר ההזמנות קרוב ל-10 מיליארד ש'

פעילות הפרויקטים למבנים ותשתיות בישראל של הקבוצה הקבלנית בלטה ברבעון השני עם זינוק של כ-80% ברווח התפעולי, ל-35 מיליון שקל

דוחות אלקטרה לרבעון השני של השנה, שפורסמו היום, מלמדים כי החברה התעשייתית ממשיכה להיות אחת הזרועות הבולטות לחיוב בקבוצת אלקו, שבשליטת גרשון זלקינד. בסיכום רבעוני קפצו רווחי אלקטרה ב-22% ל-32 מיליון שקל, אחרי שהחברה, המנוהלת על ידי איתמר דויטשר, הרחיבה את פעילותה השוטפת והצליחה לשפר את רווחיה הגולמיים והתפעוליים.

הכנסות הרבעון השני עלו בכ-4% ל-949 מיליון שקל, והרווח הגולמי קפץ ב-10% ל-91 מיליון שקל. השיפור בשורת הרווח התפעולי של אלקטרה, שהתקרב ל-43 מיליון שקל, כבר הגיע ל-16% ביחס לרבעון המקביל אשתקד, כאשר שיעור הרווח התפעולי מההכנסות קפץ מ-4% ל-5.5%.

רווחיות הפרויקטים בחו"ל נחתכה

גם את תקופת מחצית השנה מסכמת אלקטרה במגמה חיובית, עם קפיצה של 19% ברווח הנקי, ל-58.5 מיליון שקל, כאשר ההכנסות שלה עלו בקרוב ל-9% לרמה של 1.85 מיליארד שקל.

אלקטרה נחשבת לאחת הקבוצות הקבלניות הגדולות בישראל, ופועלת בחמישה מגזרי פעילות: פרויקטים למבנים ותשתיות בארץ, פרויקטים למבנים ותשתיות בחו"ל, שירות, אחזקה וסחר, פיתוח והקמת נדל"ן בייזום ומגזר זכיינות. החברה נסחרת בבורסה לפי שווי של 1.75 מיליארד שקל, אחרי עלייה של 14% בערכה בשנה האחרונה.

בפילוח הרווחיות לפי מגזרים, בולטת מעל כולם פעילות הפרויקטים למבנים ותשתיות בישראל, שהרווח התפעולי ממנה זינק בכ-80% ברבעון השני ל-35 מיליון שקל, ומגמה חיובית נרשמה גם בסיכום המחצית. באלקטרה מייחסים את השיפור ל"גידול במרבית הפעילויות של הקבוצה במגזר זה, ובעיקר בפעילות אלקטרה בנייה ובפעילות המערכות האלקטרו-מכאניות".

לעומת זאת, הרווחיות מפעילות הפרויקטים למבנים ותשתיות בחו"ל צנחה בתקופת הרבעון בכ-70% והסתכמה ב-4 מיליון שקל, וגם בתקופת המחצית היא נשחקה משמעותית. באלקטרה מסבירים את המגמה השלילית בין היתר בהשוואה לרווח שנרשם בתקופה המקבילה אשתקד אשר נבע מהכרה במוניטין שלילי, וכן בסיום מספר פרויקטים גדולים בניגריה.

המנכ"ל דויטשר מסר היום כי הצמיחה בהכנסות וברווחים "מבטאת את הצלחת האסטרטגיה המיושמת על ידי החברה בשנים האחרונות, להגדלת מקורות ההכנסה שלה ולהרחבת מעגל הלקוחות הפוטנציאליים לאורך כל שרשרת הייזום, ההקמה וההפעלה של פרויקטים. הכניסה לתחומי התשתיות, העמקת הפעילות בתחום הזכיינות והמשך הצמיחה של אלקטרה FM (המספקת שירות כולל לניהול מבנים, א' ל'), היו מהגורמים המרכזיים לתוצאות החיובית במחצית הראשונה של השנה".

עוד הוסיף דויטשר, כי "צבר העבודות הגדל, המתקרב להיקף של 10 מיליארד שקל, מבטיח לאלקטרה הכנסות משמעותיות וצמיחה גם בשנים הקרובות". לעומת אלקטרה, פרסמה בסוף השבוע שעבר החברה האחות אלקטרה צריכה דוחות גרועים - זרוע יבוא ושיווק מוצרי החשמל של קבוצת אלקו סיכמה רבעון שלישי רצוף של הפסדים, על רקע התגברות התחרות בענף, לצד האטה ניכרת בצריכה במשק.

תוצאות אלקטרה 26-8-14
 תוצאות אלקטרה 26-8-14