עוד מינוי ברוממה: שמעון אלקבץ מונה למנהל קול ישראל

מכהן ב-3 השנים האחרונות כראש מינהל התרבות במשרד התרבות והספורט

אחרי המינוי של אילה חסון אתמול (ג') למנהלת חטיבת החדשות של ערוץ 1, החליטו היום (ד') מפרק רשות השידור, פרופ' דוד האן, והעורך הראשי של הרשות, יונה ויזנטל, על מינויו של שמעון אלקבץ למנהל קול ישראל. המינוי יכנס לתוקפו באופן מיידי, בכפוף לאישור בית המשפט.

לאלקבץ, המכהן ב-3 השנים האחרונות כראש מינהל התרבות במשרד התרבות והספורט, יש עבר עיתונאי עשיר. הוא נימנה עם מייסדי ומקימי רשת המקומונים "ידיעות תקשורת" ושימש כסגן העורך הראשי של הרשת, ייסד וניהל את תחנות הרדיו האזורי רדיו דרום, רדיו תל-אביב 102FM ורדיו ירושלים וכיהן כמשנה למנכ"ל "מעריב".

בתפקידו האחרון כראש מינהל תרבות היה אלקבץ אחראי על ניהול תקציב שנתי בסכום העולה על חצי מיליארד שקל, המנותב למאות מוסדות וגופי תרבות המגישים בקשות תמיכה מן המדינה.

ויזנטל מסר בתגובה כי "שמעון אלקבץ נבחר לתפקיד הבכיר של מנהל קול ישראל בשל השילוב המוצלח המתקיים בו, של ניסיון ניהולי עשיר בגופי תוכן יחד עם רקע עיתונאי ממשי והבנה עמוקה בתחומי הרדיו. התרשמנו כי לשמעון יש תוכניות משמעותיות לפתח את קול ישראל ולקרבה לקהלי מאזינים חדשים. בצד עריכת מהדורות ויומני חדשות בגלי צה"ל, הוא ניהל בהצלחה כמה מהבולטות בתחנות הרדיו האזורי, תוך הפגנת יכולת מרשימה במשיכתם של מאזינים צעירים. אני משוכנע כי קול ישראל, הנחשב לכלי תקשורת אמין ואיכותי, ימשיך להצטיין תחת ניהולו של אלקבץ".

אלקבץ מסר עם מינויו: "אני בטוח שאוכל לתרום מניסיוני ולבסס את מעמדו של קול ישראל כרדיו שחרט על דגלו חתירה למצוינות עיתונאית. אני רואה בשידור הציבורי בכלל ובקול ישראל בפרט כלי איכותי וחיוני החשוב לשמירת הדמוקרטיה הישראלית. אני מאמין שיחד עם העובדים נוכל לעמוד בפני כל האתגרים הניצבים בפני תחנות הרדיו השונות השייכות לקול ישראל, ונמשיך לבסס את מעמדו בציבוריות הישראלית ולהשפיע על התודעה של החברה בישראל".