חוזה החלומות "האבוד" של אוסקר גארסיה במכבי ת"א

המאמן שהתפטר בנימוק של המצב הביטחוני בישראל - היה אמור להרוויח העונה, בין היתר, 3.5 מיליון שקל שכר בסיס ומיליון שקל מענק אליפות

אוסקר גארסיה / צלם: מכבי ת"א, האתר הרשמי
אוסקר גארסיה / צלם: מכבי ת"א, האתר הרשמי

בהחלטה להתפטר ממכבי ת"א שנומקה במצב הביטחוני, ויתר אוסקר גארסיה בין היתר על חוזה עתק שהחזיק לעונה הקרובה אצל הצהובים. מנתונים שהגיעו לידי "גלובס" עולה כי המאמן הקטאלוני היה אמור ליהנות העונה משכר בסיס של 3.5 מיליון שקל (ברוטו), ובנוסף בונוסים נכבדים מאוד עבור הישגים.

כך למשל, עבור כניסה לשלב הבתים של ליגת האלופות הובטח לאוסקר מענק עצום של כשני מיליון שקל (!); עבור כניסה לשלב הבתים של הליגה האירופית היה אמור המאמן לשלשל לכיסו כמחצית מהסכום - מיליון שקל. כזכור, אוסקר "איבד" את האופציה לבונוס של ליגת האלופות בתחילת החודש, בעקבות ההדחה מול מאריבור; גם הבונוס על הליגה האירופית התרחק מאוד בשבוע שעבר, אחרי ההפסד במשחק הראשון ביוון (2-0) לאסטרס טריפוליס.

גם אחרי הכישלונות באירופה, לאוסקר היה יכול להישאר שכר נאה, במידה והיה מצליח בזירה המקומית: הבונוס שלו עבור זכייה באליפות ישראל בעונת 2014/15 עמד על כמיליון שקל, בעוד שזכייה בגביע היתה אמורה לסדר לו עוד כ-500 אלף שקל.

אם אוסקר היה מצליח לרשום עונה חלומית במכבי - שלב הבתים של הצ'מפיונס ליג, ודאבל בישראל - הוא היה סוגר עונה עם שכר חסר תקדים של 7 מיליון שקל ברוטו.

יש לציין כי שיעור הניכוי המקסימלי במס לחוזה של אוסקר עומד על 25% בלבד, בשל הטבת המס לזרים.