אוקראינה טוענת: רוסיה פלשה לשטחנו וכבשה ערים

(עדכון) - גורם בצבא אוקראינה: "זו פלישה כוללת" ■ אחד ממפקדי הבדלנים: "4,000 חיילים רוסים פעילים נמצאים איתנו בעוד אנו נלחמים על חירותנו" ■ CNN: רוסיה פלשה 20 ק"מ לתוך אוקראינה

אוקראינה / צלם: רויטרס
אוקראינה / צלם: רויטרס

כלי תקשורת באוקראינה מדווחים היום (ה') כי צבא רוסיה פלש למזרח המדינה וכבש עיר. לפי הדיווחים, רוסיה שינעה כוחות ממוכנים וחיילים אל תוך שטח אוקראינה. לפחות 5 נגמ"שים לקחו חלק בפלישה, לפי אותם מקורות אוקראינים.

נשיא אוקראינה פטרו פורושנקו טוען כי רוסיה פלשה למספר ערים באוקראינה וביקש כינוס של מועצת הביטחון של האו"ם. דבריו נאמרו היום לאחר שקבוצת הבדלנים הפרו-רוסים באוקראינה מסרה כי 4,000 חיילים רוסים נמצאים בשטח אוקראינה.

"מדובר בחיילים פעילים שנמצאים איתנו בעוד אנו נלחמים על חירותנו", מסר אחד ממפקדי הבדלנים בדונצק לרשת טלוויזיה רוסית.

אם הדיווח נכון הרי שמדובר בתנועה השלישית של כוחות רוסיים בתוך אוקראינה השבוע באזור דרום-מזרח אוקראינה, לאחר שכוחות פרו-רוסיים התמרדו בממשל האוקראיני בצפון-מזרח המדינה באזור דונצק ולוהנסק.

לפי דיווח ברשת CNN, המתבסס על טענות צבא אוקראינה, כוחות מורדים בגיבוי צבא רוסיה פלשו לאוקראינה לעומק של כ-20 ק"מ ופלשו לעיר נובואזובדק (Novoazovsk).

"זו פלישה כוללת", אמר ל-CNN גורם בצבא אוקראינה.

רוסיה הכחישה בעבר כי היא מסייעת לכוחות המורדים אולם גורמים המקורבים למשטר פוטין מסרו לכלי תקשורת זרים כי הוא לא יסבול תבוסה של כוחות המורדים בגבול רוסיה-אוקראינה.

העימות באוקראינה העלה את רוסיה והמערב על מסלול התנגשות הכולל סנקציות כלכליות בשני הצדדים.

גורם אמריקאי אמר לאחרונה כי "רוסיה מנסה בבירור להגביר את השפעתה. מטחי ארטילריה ופעולות של הצבא הרוסי גבו מחיר דמים מאוקראינה".