האם הקריסה בשוקי המניות תתחיל כבר בחודש ספטמבר?

מארק הלברט ציין בטור שפרסם במרקטווץ' כי חודש ספטמבר נחשב לחודש גרוע ביותר בשוק המניות, כאשר מדד הדאו ג'ונס ירד בממוצע בשיעור של 0.8% ■ עם זאת, הוא מוסיף כי אין סיבה לעשות שינויים בתיק ההשקעות

המסחר בתל אביב  בורסה  וול סטריט  /  צלם: רויטרס
המסחר בתל אביב בורסה וול סטריט / צלם: רויטרס

המדדים המרכזיים בוול סטריט נסחרים סביב רמות שיא ורבים חוששים כעת שתיקון חד ניצב בפתח. אם הקריסה בשווקים תגיע זה עלול לקרות החודש, כך טוען מארק הלברט בטור שפרסם באתר מרקטווץ'.

הלברט מציין כי במאה השנים האחרונות, חודש ספטמבר נחשב לחודש גרוע ביותר עבור שוק המניות, כאשר מדד הדאו ג'ונס ירד בממוצע בשיעור של 0.8% בספטמבר, בעוד בשאר החודשים רשם עליות בשיעור דומה.

הלברט מציין כי סוחרי הטווח הקצר מעדיפים לממש את הפוזיציות שלהם לפני ספטמבר או לדחות השקעות שהם תכננו לתקופה מאוחרת יותר. "השנה החשש הוא גדול יותר משום שעברו 3 שנים מאז שהתרחש תיקון, שמוגדר כירידה של לפחות 10%. לפי הממוצע ההיסטורי, תיקון אמור להגיע פעם בשנה", כך לפי הלברט.

עם זאת, הלברט מוסיף באותה נשימה, כי אין סיבה לעשות שינויים בתיק ההשקעות משום שכאשר בוחנים את התמונה הרחבה יותר, ניתן לראות שכאשר השווקים רשמו ירידות בחודש ספטמבר, היה זה לרוב כאשר המגמה הייתה שלילית. כך למשל, במאה האחרונה, כשמדד הדאו ג'ונס נסחר בטריטוריה שלילית מתחילת השנה ועד אוגוסט, הוא המשיך לרדת עוד כ-2.7% בממוצע. בשנה שעברה הדאו ג'ונס השיג תשואה חיובית מתחילת השנה והמשיך לעלות עוד 2.2% בספטמבר.

יחד עם זאת, נשאלת השאלה האם ההתפתחויות בזירה הגיאופוליטית - ההסלמה במשבר הרוסי-אוקראיני והמשך ההתפשטות של הארגון הסוני הקיצוני דאע"ש - יציתו גל ירידות בשווקים?