ארדן: סלקום ופרטנר לא בטלוויזיה? בזק תמכור טריפל

ארדן רוצה להוזיל את הטריפל של הוט, ואם סלקום ופרטנר לא יעשו זאת ע"י כניסה לטלוויזיה, הוא יזרז את ביטול ההפרדה המבנית בבזק כדי שהיא תעשה זאת

גלעד ארדן / צילום: איל יצהר
גלעד ארדן / צילום: איל יצהר

‎‎‏"אם איווכח שבזק לא מערימה קשיים ומיישמת את מדיניות השוק הסיטונאי בצורה טובה, ומאידך גיסא סלקום ופרטנר לא ייכנסו לשוק הטלוויזיה, לא אהסס לשחרר את בזק ממגבלות ההפרדה המבנית בתוך זמן קצר מ-9 חודשים מיום מיסודו של השוק הסיטונאי" - כך אמר שר התקשורת, גלעד ארדן, בדיון פנימי שהתקיים במשרד התקשורת בשבוע שעבר, ושפרטיו נודעו ל"גלובס".

ארדן אמר בדיון כי לא יאפשר לאף צד לעכב את פתיחת השוק לתחרות, ולכן על שני הצדדים להבין שלא יוכלו לפגוע בקידום התחרות בשוק.

השר הסביר בדיון כי הוא לא מתכוון לאפשר לסלקום ולפרטנר לנצל את העובדה שבזק תשוחרר ממגבלותיה רק לאחר 9 חודשים מכינונו של שוק סיטונאי, ולכן יימשכו זמן כדי למנוע זאת. ארדן אמר כי 9 החודשים שנקבעו כתקופת הגנה לחדירת סלקום ופרטנר לשוק הטלוויזיה אינם מקודשים.

"אם בזק תיישם את מדיניות השוק הסיטונאי ותאפשר לחברות מתחרות להשתמש בתשתיותיה על-פי המדיניות שקבע המשרד, אבחן ברצינות אפשרות לשחרר אותה ממגבלות ההפרדה המבנית ללא דיחוי. סלקום ופרטנר יצטרכו לקבל את ההחלטות שלהן במהירות, כי אני לא מתכוון למנוע מהציבור תחרות מכיוון בזק עצמה", אמר שר התקשורת.

אין טעם לעכב

‏הסיבה שארדן לא רוצה לחכות נובעת ממדיניות שמטרתה לעודד מכירת סלי תקשורת לציבור (טריפלים ואולי גם חבילות של טריפל פלוס סלולר), ואם סלקום ופרטנר לא ייכנסו לעידן סלי התקשורת וישקיעו בכניסה לטלוויזיה, אין טעם לעכב את בזק, ועדיף לתת גם לה למכור טריפל כמו הוט, וזאת מתוך מטרה להוזיל את חבילת הטריפל.

‏על-פי לוחות הזמנים שמתכנן המשרד, לאחר חגי‏ תשרי יסתיים תהליך השימוע המשני להסדרת השימוש בתשתיות בזק על-ידי מתחרים. ככל הידוע, זה המועד שבו סלקום מתכוונת להיכנס לפעילות הטלוויזיה שלה שאותה אישר כבר דירקטוריון החברה.

סלקום סיימה להכין מודל שבו תציע טלוויזיה משולבת על גבי האינטרנט פלוס עידן פלוס, עם חבילת ערוצים בסיסית במחיר נמוך בשילוב חבילת ‏VOD‏ בתשלום נוסף. פרטנר עדיין לא גיבשה מודל סגור, מכיוון שלא מצאה כיצד ניתן להרוויח בפעילות כזו. ‏‎‎‏