הבורסה "תפסה כיוון" צפונה; מניית בזן זינקה ב-4.8%

הערת "עסק חי" לאי.די.בי פתוח; הפסידה 365 מ' ש' ■ היום לא יתקיים מסחר בוול סטריט לרגל "יום העבודה" ■ כל מניות מדד ת"א 25 נסחרות בעליות מלבד טבע ■ מחזור המסחר הסתכם בכ-980 מיליון שקל

בורסת תל אביב / צלם: בלומברג
בורסת תל אביב / צלם: בלומברג

הבורסה בת"א ננעלה היום (ב') בעליות שערים, ללא "רוח גבית" מאירופה (שם הייתה המגמה שלילית קלה) ומניו-יורק. היום לא מתקיים מסחר בוול סטריט לרגל "לייבור דיי" אך החוזים העתידיים כן נסחרים ובהם נרשמת יציבות. מחזור המסחר הסתכם בכ-980 מיליון שקל.

מדדי אסיה נסחרו הבוקר בעליות שערים של עד 0.8%, לאחר נתוני מאקרו שפורסמו בהונג קונג ובסין. החוזים בוול סטריט נסחרים בין עלייה לירידה של כ-0.2% ובאירופה נרשמו כאמור ירידות.

אתמול אישרה הממשלה קיצוץ רוחבי של 2% במשרדי הממשלה, בהיקף של כ-1.9 מיליארד שקל למימון מבצע "צוק איתן". הממשלה אישרה גם חבילת סיוע ליישובי עוטף עזה בהיקף 1.5 מיליארד שקל ב-5 השנים הקרובות. עוד 200 מיליון שקל יושקעו בהרחבת תשתיות מיגון ביישובים אלה ורכיבי ביטחון שונים. כ-200 מיליון שקל יוזרמו ליישובי העוטף באופן מיידי.

הזירה הגיאופוליטית נשארת במוקד - המשבר בין רוסיה ואוקראינה ומדינות המערב. אתמול הציב האיחוד האירופי אולטימטום לרוסיה וקרא לה לסגת מההתערבות הצבאית באוקראינה או שיוטלו עליה סנקציות חדשות וחריפות יותר.

אתמול היה היום האחרון שבו ניתן לפרסם דוחות לרבעון השני. אי.די.בי אחזקות דיווחה על רווח של 1.7 מיליארד שקל ברבעון השני, בהשוואה להפסד של 108 מיליון שקל ברבעון השני של 2013. התוצאות כוללות רווח כולל של 1.87 מיליארד שקל כתוצאה מהשלמת הסדר החוב בקונצרן בסוף 2013. סך ההכנסות ברבעון השני צנחו ב-34% והסתכמו ב-3.46 מיליארד שקל.

גזית גלוב בלטה בעלייה חדה לאחר שפרסמה דוחות הלילה. אתמול דיווחו החברות אסם , דיסקונט השקעות , ועוד.

סומוטו דיווחה אחרי נעילת המסחר אתמול על ירידה של 22% בהכנסות הרבעון השני לכ-5.2 מיליון דולר. ההפסד הנקי ברבעון הסתכם בכ-204 אלף דולר, בהשוואה לרווח נקי בסך כ-1.1 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד.

חברת אייסקיור מדיקל מסכמת רבעון שיא במכירות שהסתכמו לסך של 1.25 מיליון שקל. ההפסד התפעולי ברבעון השני של 2014 הסתכם לסך של כ-4.1 מיליון שקל לעומת הפסד של כ-3.2 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. הגידול נובע מגידול בהוצאות מחקר ופיתוח נטו, גידול בהוצאות מכירה ושיווק וגידול בהוצאות הנהלה וכלליות.

פרוטליקס זינקה אתמול בבורסה וביום המסחר האחרון בוול סטריט לאחר שקיבלה אישור רשות המזון והתרופות האמריקאית, ה-FDA, לתרופת אללייזו (טליגלוצראז אלפא) לטיפול בילדים.